Pregled bibliografske jedinice broj: 1173508
VAŽNOST PROCJENE I TRETMANA DJECE S DISPRAKSIJOM KROZ SENZORNO-INTERGRATIVNI PRISTUP
VAŽNOST PROCJENE I TRETMANA DJECE S DISPRAKSIJOM KROZ SENZORNO-INTERGRATIVNI PRISTUP // Knjiga sažetaka 1. konferencije zdravstvenih profesija / Racz, Aleksandar (ur.) (ur.).
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2016. str. 150-151 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1173508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
VAŽNOST PROCJENE I TRETMANA DJECE S
DISPRAKSIJOM KROZ SENZORNO-INTERGRATIVNI
PRISTUP
(THE IMPORTANCE OF ASSESSING AND TREATING CHILDREN WITH DYSPRAXIA
THROUGH A SENSORY INTEGRATIVE APPROACH)
Autori
Bekić, Iva ; Grubišić, Mihaela ; Maras, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka 1. konferencije zdravstvenih profesija
/ Racz, Aleksandar (ur.) - Zagreb : Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2016, 150-151
ISBN
978-953-6239-52-8
Skup
„Izazovi zdravstvenih profesija u novoj epohi“
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 28.04.2016. - 29.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dispraksija, senzorna integracija, test senzorne integracije i praksije (SIPT)
(dyspraxia, sensory integration, testing sensory integration and praxis)
Sažetak
Uvod: Praksija označava „voljnu akciju” i dolazi od grčke riječi koja označava akciju, djelovanje, čin (Safire, 1989.). Praksija je uključena u izvedbu novih i nepoznatih zadataka. Možda nigdje u spektru ljudskih aktivnosti praksija nije važnija nego u dječjoj igri, što uključuje konstantne promjene tema, akcija, sekvencija i mogućih mjera ishoda (Mailloux i Burke, 2008.) Kada dijete ima poteškoća sa smišljanjem ideja za planiranje akcije, velika je vjerojatnost da će imati poteškoća i s izvedbom te akcije, čime mogu biti zahvaćeni mnogi aspekti smislene okupacije (May- Benson i Cermak, 2007.). Metode procjene i intervencije: Cilj rada bio je prikazati procjenu djeteta s dispraksijom s pomoću testa senzorne integracije i praksije (SIPT) te prikazati tretman senzoričke integracije. Rasprava: S obzirom na to da djeca uče kroz igru – dijete s dispraksijom ima poteškoća s učenjem na svim područjima života. Potrebna je pravovremena procjena i tretman jer djeca koja imaju poteško- će s ideacijom, motoričkim planiranjem i izvedbom imaju problema sa stjecanjem vještina. Imaju kašnjenje u dostizanju miljokaza razvoja. Poteškoće se u ranoj dobi javljaju kao kašnjenje u usvaja- nju vještina sjedenja, puzanja, stajanja, hodanja i razvoja govora, a kasnije kao kašnjenje u usvajanju vještina svakodnevnog života, motoričke poteškoće (gruba motorika, fina motorika, manipulacija predmetima...), prostorni deficiti, loše organizacijske vještine, poteškoće komunikacije, emocional- ni problemi i problemi u ponašanju te poteškoće socijalizacije. Ako to ne tretiramo, zajedno kasnije utječe na akademske vještine te na nadogradnju ostalih vještina. Kako bi tretman bio učinkovit, važ- no je odrediti točan uzrok problema. Evaluacijski proces uključuje opservaciju u kontekstu, intervju, kliničko opažanje i rezultate SIPT-a. Na SIPT-u se dispraksija očituje kao specifičan uzorak. Nakon procjene tretman se temelji na određenim intervencijskim principima koji uključuju teorije senzorne integracije, motoričkog učenja, motoričke kontrole te kontekstualne teorije. Zaključak: Pravovremenom procjenom i tretmanom djeteta s dispraksijom možemo utjecati na po- boljšanje elemenata praksije koja ima važnu ulogu u učenju i razvoju vještina
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti