Pregled bibliografske jedinice broj: 1173432
Djeca s iskustvom siromaštva: perspektiva roditelja i učitelja
Djeca s iskustvom siromaštva: perspektiva roditelja i učitelja, 2019., postdiplomski specijalisticki, Pravni fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1173432 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca s iskustvom siromaštva: perspektiva roditelja
i učitelja
(Children with the experience of poverty: the
perspective of parents and teachers)
Autori
Jembrek, Narcisa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Pravni fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.07
Godina
2019
Stranica
113
Mentor
Družić Ljubotina, Olja
Ključne riječi
iskustvo siromaštva u obitelji, siromaštvo i dječji potencijal, siromaštvo djece i obrazovni kontekst, siromaštvo i perspektiva učitelja, prevencija posljedica odrastanja u siromaštvu
(experience of poverty in families, poverty and children’s potential, poverty of children and educational context, poverty and the perspective of teachers, prevention of impact of growing up in poverty)
Sažetak
Ublažavanje posljedica siromaštva ključna je tema međunarodnih i nacionalnih strateških dokumenata. U najširem smislu siromaštvo djece znači da ona tijekom svog djetinjstva žive u lošim materijalnim uvjetima, neimaštini i često su izložena nedostatku socijalne podrške. Recentna istraživanja ukazuju kako je prioritetno područje u suzbijanju siromaštva obrazovanje jer znatno utječe na životne prilike pojedinaca. Ciljevi ovog rada bili su (1) dobiti uvid o dobrobiti djece koja žive u uvjetima siromaštva iz perspektive njihovih roditelja te istražiti potrebe i podršku siromašnih obitelji s djecom, i (2) dobiti uvid o percepciji siromašnih obitelji iz perspektive učitelja te istražiti potrebe u radu učitelja sa siromašnom djecom, kao i njihove prijedloge o ulozi škole u prevenciji posljedica odrastanja u siromaštvu. U istraživanju je sudjelovalo šestero roditelja koji imaju djecu niže osnovnoškolske dobi i korisnici su zajamčene minimalne naknade, te šestero učitelja razredne nastave s dugogodišnjim radnim iskustvom. Obje skupine sudionika su s područja Koprivnice. Podatci su prikupljeni metodom polustrukturiranog intervjua, a u analizi intervjua korištena je tematska analiza sadržaja. Analizom intervjua prikazana su četiri tematska područja i to: (1)Iskustva u skrbi za djecu roditelja koji žive u uvjetima siromaštva ; (2)Potrebe roditelja djece koji žive u uvjetima siromaštva ; (3) Iskustva i percepcija učitelja o siromašnoj djeci i njihovim obiteljima i(4)Prijedlozi učitelja za prevenciju posljedica odrastanja u siromaštvu. Rezultati omogućuju dublji uvid i bolje razumijevanje posebnosti situacija i svakodnevnih života siromašnih obitelji te uvid u percepciju učitelja kao „značajnih drugih“ o mogućnostima siromašne djece. Ovaj rad imao je za krajnju svrhu polučiti određene preporuke te su temeljem dobivenih rezultata predložene određene aktivnosti za pružanje usluga na lokalnim razinama koje mogu doprinijeti poboljšanju kvalitete života djece iz siromašnih obitelji, prepoznavanju i osnaživanju njihovih pozitivnih kapaciteta i razvoju njihovih potencijala kao ranih intervencija za izlazak iz kruga siromaštva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti