Pregled bibliografske jedinice broj: 1173389
Umjetničke aktivnosti u školi kao oblik provođenja slobodnog vremena osnovnoškolaca
Umjetničke aktivnosti u školi kao oblik provođenja slobodnog vremena osnovnoškolaca // Acta Iadertina, 18 (2022), 2; 207-224 doi:10.15291/ai.3604 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1173389 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Umjetničke aktivnosti u školi kao oblik provođenja
slobodnog vremena osnovnoškolaca
(Artistic Activities in School as a Form of Spending
Leisure Time of Primary School Students)
Autori
Blažević, Ines ; Matijašević, Bruno
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 18
(2022), 2;
207-224
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
interdisciplinarnost, izvannastavne aktivnosti, razredna nastava, školski kurikul, učiteljska samorefleksija
(interdisciplinarity ; extracurricular activities, class teaching, school curriculum, teachers’ self-reflection)
Sažetak
Slobodno vrijeme kao fenomen suvremenoga doba pred učenike stav-lja prostor odabira aktivnosti kojima će ga upotpuniti. Različiti načini provođenja slobodnoga vremena imaju i različit utjecaj na cjelovit dječji razvoj. Iz toga proizlazi i važnost kvalitetnog provođenja slobod-noga vremena, ali i odabira aktivnosti koje će dijete pohađati. Oda-brane aktivnosti imaju funkciju odmora i razonode, ali i druge mno-go značajnije funkcije koje se vezuju uz stvaralaštvo i osobni razvoj. Škola kao odgojno-obrazovna ustanova trebala bi ponuditi učenicima različite mogućnosti provođenja slobodnog vremena, koje treba pro- mišljeno planirati kroz školski kurikul od najranije dobi. Analizirajući školske kurikule osnovnih škola, uočava se veliki broj izvannastavnih aktivnosti koje se nude učenicima, ali i nekih drugih. Od posebnoga značaja umjetničke su aktivnosti koje od najranije školske dobi imaju svrhu poticanja razvoja različitih područja umjetničkoga stvaralaštva. Kod njihova planiranja izuzetno je važno ponuditi najšire mogućnosti poticanja plesne, glazbene, likovne i scenske umjetnosti te književnosti i novih medija vodeći se interdisciplinarnim pristupom. S ciljem ana-lize umjetničkih aktivnosti kao oblika provođenja slobodnog vreme-na osnovnoškolaca, provedeno je empirijsko istraživanje anonimnim anketiranjem među učiteljima razredne nastave Splitsko- dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije. Rezultati istraživanja, osim što ukazuju na mogućnosti provođenja slobodnog vremena kroz različite umjetničke aktivnosti u razrednoj nastavi, prikazuju i samoprocjene učiteljske kompetentnosti za poticanje učeničkoga umjetničkoga stva-ralaštva. Također, utvrđene su i razlike u dobivenim rezultatima s ob-zirom na veličinu škole s obzirom na broj učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)