Pregled bibliografske jedinice broj: 1173379
Povezanost nekih aspekata doživljaja nastave na daljinu, osobina ličnosti i subjektivne dobrobiti studenata
Povezanost nekih aspekata doživljaja nastave na daljinu, osobina ličnosti i subjektivne dobrobiti studenata, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1173379 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost nekih aspekata doživljaja nastave na daljinu, osobina
ličnosti i subjektivne dobrobiti studenata
(The association of certain aspects of distance education, personality
traits, and students’ subjective well-being)
Autori
Fabijanić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.07
Godina
2021
Stranica
36
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
nastava na daljinu, pandemija, subjektivna dobrobit studenata, osobine ličnosti
(distance education, pandemic, students’ subjective well-being, personality traits)
Sažetak
Pandemija uzrokovana virusom Covid-19 značajno je promijenila uobičajeni način života ljudi širom svijeta i postavila brojne izazove s kojima se iz dana u dan moramo suočavati. Jedna od mjera usmjerenih na smanjivanje socijalne interakcije uključivala je zatvaranje obrazovnih institucija i prijenos obrazovnog procesa s nastave uživo na nastavu na daljinu. Ova nova stvarnost podrazumijevala je brzu prilagodbu nastavnika i studenata na relativno nov oblik rada koji donosi brojne prednosti, ali i nedostatke. Budući da se razne promjene u svakodnevnim rutinama uzrokovane pandemijom mogu odraziti na subjektivnu dobrobit studenata, cilj ovog istraživanja bio je ispitati prilagodbu studenata na nastavu na daljinu i procjenu narušenosti kvalitete funkcioniranja u pojedinim aspektima života uzrokovane pojavom pandemije koronavirusa te ispitati jesu li neki aspekti doživljaja nastave na daljinu, u kombinaciji s osobinama ličnosti, prediktori subjektivne dobrobiti studenata. Također je provjereno i razlikuju se studenti po indikatorima subjektivne dobrobiti ovisno o tome jesu li u protekloj godini doživjeli potres. U istraživanju koje je provedeno u ožujku 2021. godine, sudjelovalo je 508 studenata s različitih sveučilišta u Republici Hrvatskoj, a podaci su prikupljeni online upitnikom. Rezultati su općenito pokazali da su određeni aspekti akademske prilagodbe studenata tijekom nastave na daljinu i osobine ličnosti prediktori subjektivne dobrobiti studenata. Pri tome su se narušena kvaliteta funkcioniranja u svakodnevnom životu, ekstraverzija, neuroticizam i savjesnost pokazali najsnažnijim prediktorima subjektivne dobrobiti studenata tijekom pandemije. Dobiveni rezultati ukazuju da neki aspekti akademskog funkcioniranja nakon prijelaza s nastave uživo na nastavu na daljinu doprinose subjektivnoj dobrobiti studenata te da ih treba uzeti u obzir prilikom planiranja budućih aktivnosti za povećanje subjektivne dobrobiti studenata u ovim izazovnim vremenima, ali i poboljšanja kvalitete nastave na daljinu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija