Pregled bibliografske jedinice broj: 1173377
Povezanost osobina ličnosti i roditeljskog ponašanja s prilagodbom na studij i vršnjačkim odnosima
Povezanost osobina ličnosti i roditeljskog ponašanja s prilagodbom na studij i vršnjačkim odnosima, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1173377 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost osobina ličnosti i roditeljskog ponašanja s prilagodbom
na studij i vršnjačkim odnosima
(Association of personality and parental behaviour with adjustment to
studying and peer relationships)
Autori
Babojelić, Antonia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2020
Stranica
39
Mentor
Tea Pavin Ivanec
Ključne riječi
roditeljsko ponašanje, prilagodba na studij, osobine ličnosti, privrženost prijateljima
(parental behaviour, adjustment to study, personality traits, attachment to friends)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi postoji li povezanost roditeljskog ponašanja i osobina ličnosti s prilagodbom na studij i vršnjačkim odnosima. U istraživanju je sudjelovalo 287 studentica i studenata 2., 3., 4. i 5. godine učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta u Zagrebu. U svrhu istraživanja korišteni su instrumenti Upitnik roditeljskog ponašanja - URP-29 (Brković, Keresteš, Kuterovac Jagodić i Greblo, 2012) kojim se procjenjivalo ponašanje vlastitih roditelja, skraćeni Brennanov Inventar iskustava u bliskim vezama, upitnik koji su modificirale Kamenov i Jelić (2003), a kojim je ispitan odnos s najboljim prijateljem/najboljom prijateljicom te upitnik BFI (Big Five Inventory, John, Nauman i Soto, 2008) kojim su ispitane osobine ličnosti. Rezultati su pokazali da su ekstraverzija, ugodnost, savjesnost i otvorenost ka iskustvu pozitivno povezane s prilagodbom na studij, a neuroticizam negativno. Također, sudionici kod kojih su izraženiji anksioznost i izbjegavanje u prijateljskom odnosu, su oni koji imaju izraženiji neuroticizam, a manje izražene ekstraverziju i ugodnost. Nadalje, nisu pronađene značajne razlike u prilagodbi na studij s obzirom na roditeljsko ponašanje, odnosno sudionici ocjenjuju svoju prilagodbu na studij vrlo dobrom, neovisno o tome jesu li njihovi roditelji više ili manje podržavajući. Konačno, pokazalo se da postoji statistički značajna povezanost roditeljskog ponašanja s razvijenim tipom privrženosti u vršnjačkim odnosima – među sudionicima koji su svoje roditelje okarakterizirali više podržavajućima, više je njih koji svoj odnos s najboljim prijateljem/najboljom prijateljicom smatraju sigurno privrženim.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija