Pregled bibliografske jedinice broj: 1173359
Čitanje kao transfer: Knjige za samopomoć, psihoterapijski romani i transformacijsko- terapijski učinci čitanja
Čitanje kao transfer: Knjige za samopomoć, psihoterapijski romani i transformacijsko- terapijski učinci čitanja. Zagreb: Durieux, 2021 (monografija)
CROSBI ID: 1173359 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitanje kao transfer: Knjige za samopomoć,
psihoterapijski romani i transformacijsko-
terapijski učinci čitanja
(Reading as transference: Self-help books,
psychotherapy novels and transformational-
therapeutic effects of reading)
Autori
Žurić Jakovina, Iva
Ostali urednici
Rogar, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Durieux
Grad
Zagreb
Godina
2021
Stranica
274
ISBN
978-953-188-485-3
Ključne riječi
psihoterapijski učinci čitanja, psihoterapijski romani, transfer, knjige za samopomoć, književni transfer, teorija recepcije, psihoanalitčka književna kritika, empirijske studije čitanja
(therapeutical effects of reading, psychotherapy novels, transference, literary transference, Reception Theory, psychoanalytic literary criticism, empirical studies of reading)
Sažetak
Literatura za samopomoć sve je prisutnija u suvremenom društvenom i kulturnom polju, a studija Čitanje kao transfer: knjige za samopomoć, psihoterapijski romani i transformacijsko- terapijski učinci čitanja Ive Žurić Jakovine daje pregled povijesti njezina nastanka i razvoja. Autorica razrađuje terminologiju, definiciju i klasifikaciju knjiga za samopomoć i psihoterapijskih romana te analizira njihove žanrovske odrednice zajedno s implikacijama i razlozima njihove tržišne uspješnosti. Žurić Jakovina otvara mogućnost da se na čitanje književnih tekstova u širem smislu, koji nisu samo knjige za samopomoć ili psiho-terapijski romani, gleda kao na transformacijsko-terapijsku djelatnost, te se usmjerava na proces književnog transfera kao temeljnog mehanizma terapijskog učinka čitanja tvrdeći da ti učinci utječu na modifikaciju, konstrukciju i rekonstrukciju identiteta čitatelja. S obzirom na to da na našem prostoru ne postoji kritička analiza knjiga za samopomoć i psihoterapijskih romana te da se u suvremenoj humanistici gotovo nikakva pažnja ne posvećuje utjecaju čitanja na konkretnog čitatelja, ova knjiga predstavlja jedinstven pokušaj određenja fenomena samopomoći iz društveno-humanističke perspektive u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)