Pregled bibliografske jedinice broj: 1173355
Pisanje brojeva glagoljicom u razrednoj nastavi
Pisanje brojeva glagoljicom u razrednoj nastavi // Poučak: časopis za metodiku i nastavu matematike, 22 (2021), 86; 47-55 (domaća recenzija, kratko priopcenje, stručni)
CROSBI ID: 1173355 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pisanje brojeva glagoljicom u razrednoj nastavi
(Writing numbers in Glagolitic script in the
classroom teaching)
Autori
Runtić, Blanka
Izvornik
Poučak: časopis za metodiku i nastavu matematike (1332-3008) 22
(2021), 86;
47-55
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, kratko priopcenje, stručni
Ključne riječi
dodatna nastava, glagoljični brojevi, kurikulum
(additional classes, glagolitic numbers, curriculum)
Sažetak
Glagoljična baština važan je dio hrvatskog nacionalnog identiteta i kulture. U našem društvu prepoznata je važnost očuvanja glagoljice kao temelja pismenosti pa danas svjedočimo popularizaciji glagoljičnog pisma, među ostalim, i u odgojno-obrazovnom sustavu. Jedan od mogućih načina upoznavanja učenika s glagoljičnom tradicijom je pisanje brojeva glagoljicom, koje se može dijelom integrirati u redovitu nastavu kroz predmetni kurikulum iz matematike ili može biti obuhvaćeno školskim kurikulumom planiranjem različitih projekata, izvannastavnih aktivnosti i dodatne nastave iz matematike. Dosadašnja iskustva u izvannastavnim glagoljaškim skupinama pokazuju da se učenicima sviđa pisanje brojeva glagoljicom. Brojke na glagoljici su zanimljive jer ne postoje posebni znakovi za brojeve, nego se koriste slova glagoljične azbuke. Slova imaju svoju glasovnu i brojevnu vrijednost. Da bismo znali da je riječ o brojevima, označava se točkica ispred i iza slova ili titla iznad slova. U ovome radu bit će prikazani načini primjene brojeva na glagoljici u razrednoj nastavi. Iako se koncepti isprepliću, primjeri će radi preglednosti biti razvrstani u domene Kurikuluma nastavnog predmeta Matematika: Brojevi i Algebra i funkcije. Ovakvim zadatcima učenicima se nude raznolika iskustva učenja. Omogućuje im se da aktivnim sudjelovanjem u kreativnom nastavnom procesu usvajaju matematičke koncepte, razvijaju matematičke kompetencije i ujedno postaju aktivni baštinici glagoljaške tradicije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija