Pregled bibliografske jedinice broj: 1173319
O ženskoj autobiografiji u hrvatskoj književnosti moderne
O ženskoj autobiografiji u hrvatskoj književnosti moderne // Modernizm(y) słowiański(e) w anturażu czułości / Malej, Izabella ; Matusiak, Agnieszka ; Paszkiewic, Annaz (ur.).
Wrocław: Uniwersytet Wroclawski, 2021. str. 121-133
CROSBI ID: 1173319 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O ženskoj autobiografiji u hrvatskoj književnosti
moderne
(On Female Autobiography in the Period of Croatian
Modernism)
Autori
Grakalić Plenković, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Modernizm(y) słowiański(e) w anturażu czułości
Urednik/ci
Malej, Izabella ; Matusiak, Agnieszka ; Paszkiewic, Annaz
Izdavač
Uniwersytet Wroclawski
Grad
Wrocław
Godina
2021
Raspon stranica
121-133
ISBN
978-83-7977-646-7
Ključne riječi
autobiografija ; ženska autobiografija ; hrvatska književna moderna ; model osobnog
((female) autobiography ; Croatian literary Modernism ; the model of personal)
Sažetak
Rastuće područje interesa suvremene znanosti o književnosti predstavlja i produkcija autobiografskog diskursa, koja se u hrvatskoj književnoj i kulturnoj moderni predočava organiziranim zbornicima autobiografija pisanih na narudžbu. Među 40-ak autobiografija književnika moderne sedam su pisale žene (Ivana Brlić- Mažuranić, Autobiografija (1916.) ; Autoportrait iz Rogaške Slatine (1932.) ; Štefa Iskra-Kršnjavi, Autobiografija (1929.) ; Jagoda Truhelka, Iz prošlih dana (1933.) ; Zdenka Marković, Autobiografija (1941.) ; Marija Jurić Zagorka, Što je moja krivnja? (1947.) ; Adela Milčinović, Autobiografija (1964.)). S obzirom na to da povećanje udjela intimne, osobne nad faktografskom i dokumentarno provjerljivom tematikom karakterizira odmak autobiografija hrvatske književne moderne prema 20. stoljeću u odnosu na autobiografije nastale do kraja 19. stoljeća, rad opisuje korpus autobiografija književnica hrvatske moderne stavljajući naglasak na pristup modelima osobnog i javnog. Osobno će uključiti motive djetinjstva, školovanja, obiteljske motive, motiv majčinstva i uopće privatni život, potom motive povezane uz nastajanje i okolnosti koje okružuju književnu produkciju autorica. Radi se većinom o naručenim autobiografijama, stoga se nameće pret- postavka da svijest o recepciji kod čitateljske publike, u oblikovanju teksta prema adresatu, može uvjetovati sličnu klišeiziranu metatekstualizaciju. U pristupu intimnom dijelu svog života autorice u problematiku ulaze različitom slojevitošću, uz širu paletu emotivnosti, s primjetljivom estetskom obojenošću i naglašenijom literarizacijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija