Pregled bibliografske jedinice broj: 11732
Određivanje otpora valova trotrupnog površinskog broda
Određivanje otpora valova trotrupnog površinskog broda, 1997., magistarski rad, Fakultetu strojarstva i brodogradnje, Zagrebu
CROSBI ID: 11732 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Određivanje otpora valova trotrupnog površinskog broda
(Determination of Wave Resistance of Trimaran Surface Ship)
Autori
Degiuli, Nastia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultetu strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagrebu
Datum
16.12
Godina
1997
Stranica
166
Mentor
Zdravko, Virag
Ključne riječi
eksperimentalno određivanje otpora valova; matrična metoda; višetrupni brodovi
Sažetak
U radu je razvijena matrična metoda za eksperimentalno određivanje otpora reljefa slobodne površine na temelju mjerenja profila valova u uzdužnim ravninama iza brodskog modela u bazenu, za slučajeve simetričnog i nesimetričnog smještaja modela u odnosu na bazen. Hidrodinamički model je temeljen na konceptu idealnog nestlačivog fluida s linearnim kinematičko-dinamičkim uvjetom na slobodnoj površini.
Izvedeni su izrazi za izračunavanje visina valova i teorijskog koeficijenta otpora valova temeljenog na Michellovoj teoriji.
Proveden je niz numeričkih eksperimenata s matričnom metodom za općeniti smještaj brodskog modela u bazenu (nesimetrična slika valova), te je ta metoda uspoređena s metodom koja pretpostavlja simetričnu sliku valova. Izvršena je analiza utjecaja slučajnih i sistematskih pogrešaka na rezultate. Dani su kriteriji za izbor položaja mjernih ravnina i izvršena je analiza potrebne duljine snimka u zavisnosti od broja mjernih ravnina i položaja trupa u bazenu.
Za katamaran i trimaran s Wigleyevom formom trupova je izvršena teorijska analiza utjecaja međusobnih položaja trupova. Optimalni položaji trupova su dobiveni minimiziranjem otpora valova na temelju linearne superpozicije amplitudnih funkcija komponentnih trupova. To omogućuje vrlo brzo prekrivanje širokog područja značajki brodskog trupa i, u preliminarnoj fazi projektiranja, određivanje projektne brzine i razmaka trupova koji će dovesti do povoljne interferencije valova.
Rezultati dobiveni primjenom matrične metode na jednotrupne i višetrupne brodove s Wigleyevom formom ukazuju na njenu primjenljivost i za višetrupne brodove. Kod višetrupnih brodova treba obratiti pozornost na sadržaj energije visokofrekventnih modova spektra slobodnog sustava valova koji može biti značajan u odnosu na energiju ukupnog spektra.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb