Pregled bibliografske jedinice broj: 1173074
Opseg dječjeg glasa u primarnom obrazovanju
Opseg dječjeg glasa u primarnom obrazovanju // Mùzika: zvuk, logos, odgoj i obrazovanje, terapija : zbornik radova s 9. međunarodnog znanstveno-stručnog skupa „Iz istarske glazbene riznice“ / Gortan Carlin, Ivana Paula ; Riman, Kristina ; Bačlija Sušić, Blaženka (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2022. str. 55-89 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1173074 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Opseg dječjeg glasa u primarnom obrazovanju
(Child voice range in primary education)
Autori
Jurkić Sviben, Tamara ; Galovac, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mùzika: zvuk, logos, odgoj i obrazovanje, terapija : zbornik radova s 9. međunarodnog znanstveno-stručnog skupa „Iz istarske glazbene riznice“
/ Gortan Carlin, Ivana Paula ; Riman, Kristina ; Bačlija Sušić, Blaženka - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2022, 55-89
ISBN
978-953-8278-93-8
Skup
9. međunarodni znanstveno-stručni skup „Iz istarske glazbene riznice“
Mjesto i datum
Novigrad, Hrvatska, 19.11.2021. - 20.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
dječji glas ; opseg glasa ; pjevanje ; Glazbena kultura
(children's voice ; voice range ; singing ; Music culture)
Sažetak
Pjevanje u primarnom obrazovanju zauzima važnu ulogu u nastavi Glazbene kulture. Učenicima je ta aktivnost vrlo privlačna i ona se, uz slušanje glazbe, u primarnom obrazovanju najčešće provodi. Kako bi aktivnost pjevanja u nastavi bila u skladu s ciljevima glazbene nastave, potrebno je razvijati dječje glazbene sposobnosti. Jedna od tih sposobnosti je opseg glasa. Iako dječji glas ima svoja prirodna obilježja i granice u visinu i dubinu, te se granice sustavnim vježbanjem mogu širiti. Cilj istraživanja je bio utvrditi današnje mogućnosti dječjeg glasa, odnosno njegov opseg s obzirom na dob djece u primarnom obrazovanju. Također, rezultati su uspoređeni sa čimbenicima za koje se smatra da utječu na opseg dječjega glasa. Istraživanje je provedeno u jednoj školi u Krapinsko-zagorskoj županiji na uzorku od 114 učenika. Prikupljeni su podatci putem preliminarnih upitnika za roditelje i učitelje te je nakon toga provedeno ispitivanje opsega glasa učenika. Rezultati ukazuju da je opseg dječjeg glasa pomaknut prema nižim tonovima u odnosu na dosadašnje procjene i preporuke u literaturi. Čimbenici koji utječu na opseg dječjeg glasa su dob te pohađanje glazbenih izvannastavnih i izvanškolskih glazbenih aktivnosti (zborovi, glazbena škola i sl.), a tome je moguće pridodati i učestalost učeničkih posjeta koncertima s članovima obitelji. Nadalje, utvrđene su razlike između razrednih odjela učenika iste dobi te se važnim čimbenikom smatra i učestalost pjevanja učitelja s učenicima tijekom nastavnog dana, ne uzimajući u obzir nastavu Glazbene kulture. Naposljetku, u radu se ukazuje na potrebu usklađivanja zadanih tonaliteta dječjih pjesama u udžbenicima za Glazbenu kulturu u primarnom obrazovanju prema stvarnim mogućnostima dječjih glasova jer su utvrđene značajne razlike, odnosno većina pjesama ima prosječno veći tonski opseg od stvarnih mogućnosti dječjeg glasovnog opsega.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost, Kroatologija