Pregled bibliografske jedinice broj: 1173065
Etički prijepori i javna televizija. Studija slučaja: emisija Otvoreno emitirana 21. siječnja 2010. godine
Etički prijepori i javna televizija. Studija slučaja: emisija Otvoreno emitirana 21. siječnja 2010. godine // Medijske studije / Car, Viktorija (ur.).
Zagreb: Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 106-116 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1173065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Etički prijepori i javna televizija. Studija
slučaja: emisija Otvoreno emitirana 21. siječnja
2010. godine
(Ethical Disputes and Public Service Televison.
Case Study: Otvoreno Political Talk Show,
Broadcasted on 21st of January, 2010)
Autori
Škaljac, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Medijske studije
/ Car, Viktorija - Zagreb : Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 106-116
Skup
Vjerodostojnost medija
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.06.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
javna televizija, novinarska etika, profesionalizam, komercijalizacija medija
(public television, journalistic ethics, professionalism, commercialisation of media)
Sažetak
Kriterij gledanosti i pripadajuće komercijaliziranosti sve su češće odlučujuća mjerila "uspješnosti" medija i novinara koja zanemaruju minimalne etičke standarde. Logika težnje za profitom i pukim preživljavanjem u vremenima ekonomske krize dodatno ugrožava mogućnost profesionalnog obavljanja novinarskog posla, što uključuje i održavanje krhkih etičkih standarda. Televizija kao najutjecajniji medij u tom pogledu ima i najveću odgovornost, osobito javna televizija. Kršenje etičkih normi na javnoj televiziji znači da ona ne ispunjava svoju ključnu ulogu – ulogu javnog servisa. Nepostojanje jasnih reakcija regulatornih tijela u slučajevima kršenja etičkih pravila dodatno pogoršava problem. U tekstu se na primjeru jedne emisije (studija slučaja) pokazuje kako je lako skrenuti u nepoštivanje profesionalnih novinarskih standarda i, kao posljedica toga, etičkih normi. To nas navodi na promišljanje koliko je teško ostati profesionalan i etičan u doba potpune komercijalizacije i senzacionalizma koji u velikoj mjeri definiraju većinu suvremenih medija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti