Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1172791

Perspektive utjecaja provedbe kurikuluma građanskoga odgoja i obrazovanja na skriveni kurikulum u školama


Nikičić, Igor : Komesarović Zoran
Perspektive utjecaja provedbe kurikuluma građanskoga odgoja i obrazovanja na skriveni kurikulum u školama // Magistra Iadertina, 16 (2021), 1; 73-93 doi:https://.org/10.15291/magistra.1496 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1172791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Perspektive utjecaja provedbe kurikuluma građanskoga odgoja i obrazovanja na skriveni kurikulum u školama
(The Impact of implementing the Civic Education Curriculum on the hidden Curriculum in schools)

Autori
Nikičić, Igor : Komesarović Zoran

Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 16 (2021), 1; 73-93

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Građanski odgoj i obrazovanje, kurikulum, skriveni kurikulum, škola
(Civic and citizenship education, curricula, hidden curricula, school)

Sažetak
Poučavanje tema Građanskog odgoja i obrazovanja provodi se u svim zemljama Europske unije, tako i u Republici Hrvatskoj te u mnogim zemljama svijeta. Ostvarivanjem temeljnih ishoda kurikuluma Građanskoga odgoja i obrazovanja u školama učenici se transformiraju u dobroga građanina koji posjeduje vještine, stavove i znanja potrebne za aktivno i svrsishodno sudjelovanje u društvenom životu zajednice te ostvarivanje punih potencijala pojedinca. Kurikulum Građanskoga odgoja i obrazovanja nizom svrsishodnih pedagoških pristupa i učinkovitih metoda poučavanja, koje podrazumijevaju aktivno sudjelovanje učenika u životu i radu škole i lokalne zajednice pokreću društvenu zajednicu prema izgradnji boljeg društva. Potencijal ovih i ovakvih aktivnosti je jasan, budući skriveni elementi kurikuluma predstavljaju učenje stavova, normi, vjerovanja, vrijednosti i pretpostavki. Skriveni kurikulum u školama pored javno određenih ciljeva odgoja i obrazovanja ostvaruju i brojni drugi, često prikriveni, ali važni ciljevi odgoja i obrazovanja. Proučavanje skrivenoga kurikuluma i Građanskoga odgoja i obrazovanja u školama, dva su naizgled konceptualno različita pojma, ali je jasna i njihova spona. Ona se najzornije odražava u primjeru rada učenika na sudioničkom donošenju odluka (npr. Razredna pravila/ izbor predstavnika razreda) gdje se direktno pokazuju poželjni obrasci ponašanja unutar zajednice koja zatim daje signale o „dojmu“ koji ostavlja jedna (razredna) zajednica prema drugim sudionicima odgojno-obrazovnoga procesa i prema ustanovi škole. Istraživanjem dostupne literature i provedenih istraživanja u Europskoj uniji i Republici Hrvatskoj utvrđena su zanimljiva saznanja o mogućim utjecajima provedbe kurikuluma Građanskoga odgoja i obrazovanja u školama na skriveni kurikulum u školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Igor Nikičić (autor)

Avatar Url Zoran Komesarović (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Nikičić, Igor : Komesarović Zoran
Perspektive utjecaja provedbe kurikuluma građanskoga odgoja i obrazovanja na skriveni kurikulum u školama // Magistra Iadertina, 16 (2021), 1; 73-93 doi:https://.org/10.15291/magistra.1496 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
Nikičić, I. (2021) Perspektive utjecaja provedbe kurikuluma građanskoga odgoja i obrazovanja na skriveni kurikulum u školama. Magistra Iadertina, 16 (1), 73-93 doi:https://.org/10.15291/magistra.1496.
@article{article, author = {Niki\v{c}i\'{c}, Igor : Komesarovi\'{c} Zoran}, year = {2021}, pages = {73-93}, DOI = {https://doi.org/10.15291/magistra.1496}, keywords = {Gra\djanski odgoj i obrazovanje, kurikulum, skriveni kurikulum, \v{s}kola}, journal = {Magistra Iadertina}, doi = {https://doi.org/10.15291/magistra.1496}, volume = {16}, number = {1}, issn = {1846-3606}, title = {Perspektive utjecaja provedbe kurikuluma gra\djanskoga odgoja i obrazovanja na skriveni kurikulum u \v{s}kolama}, keyword = {Gra\djanski odgoj i obrazovanje, kurikulum, skriveni kurikulum, \v{s}kola} }
@article{article, author = {Niki\v{c}i\'{c}, Igor : Komesarovi\'{c} Zoran}, year = {2021}, pages = {73-93}, DOI = {https://doi.org/10.15291/magistra.1496}, keywords = {Civic and citizenship education, curricula, hidden curricula, school}, journal = {Magistra Iadertina}, doi = {https://doi.org/10.15291/magistra.1496}, volume = {16}, number = {1}, issn = {1846-3606}, title = {The Impact of implementing the Civic Education Curriculum on the hidden Curriculum in schools}, keyword = {Civic and citizenship education, curricula, hidden curricula, school} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font