Pregled bibliografske jedinice broj: 1172783
Sviranje glazbenog instrumenta – igra, istraživanje, dobrobit
Sviranje glazbenog instrumenta – igra, istraživanje, dobrobit // Znanstveno-umjetnički skup DIJETE I UMJETNOST Umjetnost kao podrška razvoju i psihološkoj otpornosti djeteta / Krznar, Tomislav ; Balić Šimrak, Antonija (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 34-35 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1172783 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sviranje glazbenog instrumenta – igra, istraživanje,
dobrobit
(Playing a Musical Instrument: Play, Research, Well-
Being)
Autori
Jurkić Sviben, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Znanstveno-umjetnički skup DIJETE I UMJETNOST Umjetnost kao podrška razvoju i psihološkoj otpornosti djeteta
/ Krznar, Tomislav ; Balić Šimrak, Antonija - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 34-35
ISBN
978-953-8115-94-3
Skup
Znanstveno-umjetnički skup DIJETE I UMJETNOST: Umjetnost kao podrška razvoju i psihološkoj otpornosti djeteta
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.01.2022. - 12.01.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
glazbeni, instrument, vještina sviranja, igrolike aktivnosti, istraživanje zvuka, dobrobit
(musical instrument, playing skill, playful activities, sound research, well-being)
Sažetak
Glazbeni instrument izvor je zvuka i pruža bezbrojne mogućnosti za kreativno istraživanje. Dodir s instrumentom od najranije dobi čin je spontane igre kojom se ostvaruju brojne dobrobiti za kognitivni i emocionalni razvoj. Sviranje potiče neuroplastičnost mozga, razvijanje fine motorike i cjelokupne psihomotoričke, verbalne, slušne i vizualno-prostorne sposobnosti. Zvučna i ritmička kombinatorika dio su istraživačkog procesa učenja kroz igru. U radu će se prikazati na koji način kreiranje tonova (zvučnih frekvencija) i njihovo nizanje u melodijsku cjelinu potiče na razmišljanje, estetsku procjenu uz istovremeno emocionalno proživljavanje. Sviranje instrumenta iziskuje samokontrolu, koncentraciju i pažnju. Auditivne vještine važne su za učenje jezika, ali i za prepoznavanje osjećaja i razočaranja u glasovima drugih, što je ključna sposobnost za socijalizaciju i empatičnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost