Pregled bibliografske jedinice broj: 1172780
Umjetničko djelo kao poticaj za recepciju kulturne baštine
Umjetničko djelo kao poticaj za recepciju kulturne baštine // 7. Dani Šime i Ante Starčevića Znanstveno-stručni skup GLOBALNE PROMJENE U OBRAZOVANJU I OČUVANJE BAŠTINE / Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis (ur.).
Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 29-30 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1172780 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Umjetničko djelo kao poticaj za recepciju kulturne
baštine
(Work of Art as an Incentive for the Reception of
Cultural Heritage)
Autori
Jurkić Sviben, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
7. Dani Šime i Ante Starčevića Znanstveno-stručni skup GLOBALNE PROMJENE U OBRAZOVANJU I OČUVANJE BAŠTINE
/ Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis - Zadar : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021, 29-30
ISBN
978-953-331-324-5
Skup
7. Dani Šime i Ante Starčevića: Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine = Global Changes in Education and Heritage Preservation
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 21.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
hrvatska kulturna baština ; interdisciplinarnost ; kulturna osviještenost, obrazovanje ; integrirani pristup umjetničkom djelu
(Croatian cultural heritage ; interdisciplinarity ; cultural awareness, education ; integrated approach to the work of art)
Sažetak
Suvremeni obrazovni koncepti preporučuju interdisciplinarno povezivanje umjetničkih i znanstvenih područja. Ovaj rad, na temelju istraživanja mišljenja studenata učiteljskog studija prije i nakon recepcije glazbeno-scenskog djela „Šuma Striborova“, hrvatskoga skladatelja Ivana Josipa Skendera, nudi model interdisciplinarne interpretacije i spoznaje vrijednosti kulturne baštine u nastavi umjetničko-humanističkog područja kako u programu kulturno-osviještenog interdisciplinarnog poučavanja studenata učiteljskog studija tako i stjecanja kulturno-vrijednosnih kompetencija u radu s učenicima primarnog obrazovanja. „Šuma Striborova“ temeljno je djelo hrvatske dječje književnosti s univerzalnom poukom i pripada hrvatskoj kulturnoj književnoj baštini. Umjetnička djela hrvatske glazbene baštine, poglavito glazbeno-scenska djela, nisu dovoljno zastupljena u kurikulumu umjetničkog područja. U cilju kulturnog osvješćivanja vrijednosti hrvatske književne i glazbene baštine recepcija književno-umjetničkog djela Ivane Brlić Mažuranić, uz komplementarno audio- vizualni doživljaj opere Šuma Striborova putem cjelovitog doživljaja riječi (teksta), glazbe (zvuka) i likovnoscenskog oblikovanja, objedinjava estetičke elemente umjetničkog doživljaja. Integriranim pristupom poučavanju umjetničkog djela moguće je upućivati i studente i učenike na kulturološke vrijednosti nacionalne baštine. Ovakvim integriranim umjetničko-humanističkim konceptom poučavanja književnog i glazbeno-scenskog umjetničkog djela hrvatske kulturne baštine moguće je strukturirati model integriranog poučavanja umjetničkih i humanističkih sadržaja koji su u skladu s osmom kompetencijom EU-a za cjeloživotno obrazovanje – kulturnom osviještenošću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost, Kroatologija