Pregled bibliografske jedinice broj: 1172774
Mišljenje studenata učiteljskih studija o vlastitim kompetencijama za realizaciju nastave Glazbene kulture u primarnom obrazovanju
Mišljenje studenata učiteljskih studija o vlastitim kompetencijama za realizaciju nastave Glazbene kulture u primarnom obrazovanju // ACE 2020 / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 193-194 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1172774 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenje studenata učiteljskih studija o
vlastitim
kompetencijama za realizaciju nastave Glazbene
kulture u primarnom obrazovanju
(Student-teachers’ opinion regarding personal
competencies for teaching the Music culture class
in primary education)
Autori
Jurkić Sviben, Tamara ; Jeremić, Biljana ; Gortan- Carlin, Ivana Paula)
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
ACE 2020
/ Kolar Billege, Martina - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020, 193-194
ISBN
978-953-8115-80-6
Skup
2. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija = 2nd international scientific and artistic conference (ACE 2020)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.10.2020. - 19.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
glazbene sposobnosti ; glazbena pismenost ; glazbena umjetnost ; metodika glazbene nastave
(art ; music literacy ; skills ; methodology)
Sažetak
Učiteljske studije upisuju studenti koji su položili državnu maturu i imaju raznovrsno gimnazijsko i srednjoškolsko obrazovanje. Na temelju analize upisanih studenata u posljednjih deset godina i njihovih predznanja iz područja teorije glazbe i temeljne glazbene pismenosti vidljivo je da je vrlo mali broj njih bio upoznat s notnim pismom, temeljnom glazbenom pismenosti i bilo kojim vidom muziciranja. Cilj ovog rada je prikazati mišljenje studenata završnih godina učiteljskih fakulteta o stečenom znanju i vještinama za realizaciju sadržaja nastavnog predmeta Glazbena kultura. Istraživački uzorak obuhvaća Učiteljske fakultete iz Hrvatske i Srbije (N=316). Rezultati idu u smjeru da se studenti uglavnom ne smatraju u dovoljnoj mjeri osposobljeni za realizaciju sadržaja nastavnog predmeta Glazbena kultura. Rezultate je moguće tumačiti u nedovoljno zastupljenoj satnici iz područja glazbenog obrazovanja u općeobrazovnim kurikulumima obiju država te nedovoljnom broju sati iz glazbenih kolegija u studijskim programima učiteljskih studija. Navedeno upućuje na potrebu revidiranja kurikuluma iz Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti u općem obrazovanju te na revidiranje studijskih programa učiteljskih studija kako bi budući učitelji osnažili svoje kompetencije za realizaciju nastave Glazbene kulture kao važne komponente obrazovanja učenika u poticanju i razvoju kreativnosti, kulturnog osvješćivanja te budućem estetičkom odgoju učenika.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli