Pregled bibliografske jedinice broj: 117222
Stavovi prema školovanju u Vukovaru
Stavovi prema školovanju u Vukovaru // Potrebe djece u Vukovaru: Jesu li asimilacija ili segregacija jedina rješenja
Vukovar, Hrvatska, 2003. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 117222 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi prema školovanju u Vukovaru
(Attitudes toward schooling in Vukovar)
Autori
Čorkalo, Dinka ; Ajduković, Dean
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Potrebe djece u Vukovaru: Jesu li asimilacija ili segregacija jedina rješenja
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska, 29.05.2003. - 30.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
obrazovanje; obrazovanje manjina; međunacionalni odnosi u školi; školovanje u Vukovaru; uloga škole u socijalnoj rekonstrukciji
(education; minority education; inter-ethnic relations in schools; schooling in Vukovar; the role of schools in social reconstruction)
Sažetak
U izlaganju su iznijeti rezultati istraživanja provedenog tijekom listopada 2001 u Vukovaru, na reprezentativnom uzorku 718 učenika i učenica osnovnih i srednjih škola u Vukovaru, 953 njihova roditelja i 113 nastavnika koji predaju u nastavi u školama na hrvatskom i srpskom jeziku. Budući da su rezultati istraživanja pokazali da djeca u najvećoj mjeri zagovaraju odvojeno školovanje djece, razmotrene su implikacije ovako organiziranog školovanja za socijalnu rekonstrukciju etnički podijeljene zajednice u razdoblju poraća. Rezultati istraživanja pokazuju da sve ispitane grupe ispitanika pokazuju izrazito pozitivne stavove prema vrijednosti obrazovanja i prema poštivanju različitosti. Te su vrijednosti naglašene i razmotrena je njihova kontruktivna uloga u osmišljavanju načina organiziranja školovanja u Vukovaru, koje će omogućiti i pravo djece, pripadnika manjina na njegovanje kulture svojega porijekla, ali i njihovu uspješnu integraciju u širu zajednicu i zdrav osobni i socijalni razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija