Pregled bibliografske jedinice broj: 1172219
Umjetnost performansa devedesetih na timelineu i na tematskim izložbama o devedesetima: lokalna scena
Umjetnost performansa devedesetih na timelineu i na tematskim izložbama o devedesetima: lokalna scena // XXXII. Krležini dani u Osijeku, Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, drugi dio / Senker, Boris ; Petranović, Martina (ur.).
Osijek, Hrvatska: Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazalištaU, 2021. str. - (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1172219 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Umjetnost performansa devedesetih na timelineu i na tematskim izložbama o devedesetima: lokalna scena
(The Art of Performance of the 1990s on Timeline and Thematic Exhibitions on the 1990s: The Local Scene)
Autori
Marjanić, Suzana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XXXII. Krležini dani u Osijeku, Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, drugi dio
/ Senker, Boris ; Petranović, Martina - : Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazalištaU, 2021
Skup
XXXII. Krležini dani u Osijeku, Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, drugi dio
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.12.2021. - 10.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
umjetnost performansa, devedesete
(performance art, 1990s)
Sažetak
Uvodno što se tiče nesretnih, ratnih, tranzicijskih devedesetih, upućujem na timeline Dejana Kršića koji za 1990. godinu, među ostalim, navodi kako „odnos prema tradiciji, prema materijalnim tragovima vlastitog identiteta najbolje pokazuje sudbina arhiva, zbirki i dokumentacija mnogih poduzeća i kulturnih institucija koja su u razdoblju 'tranzicije' mijenjala vlasnike ili propala, a njihova dokumentacija se našla na smetlištu, u reciklažnom papiru“ (Kršić 2019: 54). Možemo pridodati kako je mnoge privatne arhive svojom antimuzejskom strategijom sačuvao Vladimir Dodig Trokut. Za završnu godinu te dekade Dejan Kršić, među ostalim, ističe kako je otvoren shopping centar Mercatone (Donji Stupnik kod Zagreba), što je bio početak „poplave lanaca trgovačkih centara po periferiji hrvatskih gradova“ (Kršić 2019: 56). Možemo pridodati komentar Tomislava Gotovca da je riječ o kineskoj arhitekturi koja je arhitektonski označila američki neoliberalni kapitalizam hangara i koji se od 1999. počeo sustavno primjenjivati na periferijama hrvatskih gradova. Navedeni timeline pratit ću autoetnografski s vlastitom vremenskom lentom koju sam sastavila za Kronotop umjetnosti performansa: od Travelera do danas (2014), a kroz kontekst dviju izložbi o devedesetima: 90-e: ožiljci (MMSU, Rijeka, 2021) u koncepciji Janke Vukmir i ljubljanske izložbe SPOZNANJE! UPOR! REAKCIJA!: Performans in politika v devetdesetih letih v pojugoslovanskem kontekstu (+MSUM, Ljubljana, 2021) u koncepciji Bojane Piškur.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Suzana Marjanic
(autor)