Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1172219

Umjetnost performansa devedesetih na timelineu i na tematskim izložbama o devedesetima: lokalna scena


Marjanić, Suzana
Umjetnost performansa devedesetih na timelineu i na tematskim izložbama o devedesetima: lokalna scena // XXXII. Krležini dani u Osijeku, Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, drugi dio / Senker, Boris ; Petranović, Martina (ur.).
Osijek, Hrvatska: Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazalištaU, 2021. str. - (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1172219 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Umjetnost performansa devedesetih na timelineu i na tematskim izložbama o devedesetima: lokalna scena
(The Art of Performance of the 1990s on Timeline and Thematic Exhibitions on the 1990s: The Local Scene)

Autori
Marjanić, Suzana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XXXII. Krležini dani u Osijeku, Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, drugi dio / Senker, Boris ; Petranović, Martina - : Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazalištaU, 2021

Skup
XXXII. Krležini dani u Osijeku, Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, drugi dio

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.12.2021. - 10.12.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
umjetnost performansa, devedesete
(performance art, 1990s)

Sažetak
Uvodno što se tiče nesretnih, ratnih, tranzicijskih devedesetih, upućujem na timeline Dejana Kršića koji za 1990. godinu, među ostalim, navodi kako „odnos prema tradiciji, prema materijalnim tragovima vlastitog identiteta najbolje pokazuje sudbina arhiva, zbirki i dokumentacija mnogih poduzeća i kulturnih institucija koja su u razdoblju 'tranzicije' mijenjala vlasnike ili propala, a njihova dokumentacija se našla na smetlištu, u reciklažnom papiru“ (Kršić 2019: 54). Možemo pridodati kako je mnoge privatne arhive svojom antimuzejskom strategijom sačuvao Vladimir Dodig Trokut. Za završnu godinu te dekade Dejan Kršić, među ostalim, ističe kako je otvoren shopping centar Mercatone (Donji Stupnik kod Zagreba), što je bio početak „poplave lanaca trgovačkih centara po periferiji hrvatskih gradova“ (Kršić 2019: 56). Možemo pridodati komentar Tomislava Gotovca da je riječ o kineskoj arhitekturi koja je arhitektonski označila američki neoliberalni kapitalizam hangara i koji se od 1999. počeo sustavno primjenjivati na periferijama hrvatskih gradova. Navedeni timeline pratit ću autoetnografski s vlastitom vremenskom lentom koju sam sastavila za Kronotop umjetnosti performansa: od Travelera do danas (2014), a kroz kontekst dviju izložbi o devedesetima: 90-e: ožiljci (MMSU, Rijeka, 2021) u koncepciji Janke Vukmir i ljubljanske izložbe SPOZNANJE! UPOR! REAKCIJA!: Performans in politika v devetdesetih letih v pojugoslovanskem kontekstu (+MSUM, Ljubljana, 2021) u koncepciji Bojane Piškur.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb

Profili:

Avatar Url Suzana Marjanic (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marjanić, Suzana
Umjetnost performansa devedesetih na timelineu i na tematskim izložbama o devedesetima: lokalna scena // XXXII. Krležini dani u Osijeku, Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, drugi dio / Senker, Boris ; Petranović, Martina (ur.).
Osijek, Hrvatska: Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazalištaU, 2021. str. - (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Marjanić, S. (2021) Umjetnost performansa devedesetih na timelineu i na tematskim izložbama o devedesetima: lokalna scena. U: Senker, B. & Petranović, M. (ur.)XXXII. Krležini dani u Osijeku, Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, drugi dio.
@article{article, author = {Marjani\'{c}, Suzana}, year = {2021}, pages = {---}, keywords = {umjetnost performansa, devedesete}, title = {Umjetnost performansa devedesetih na timelineu i na tematskim izlo\v{z}bama o devedesetima: lokalna scena}, keyword = {umjetnost performansa, devedesete}, publisher = {Hrvatsko narodno kazali\v{s}te u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Zavod za povijest hrvatske knji\v{z}evnosti, kazali\v{s}ta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazali\v{s}taU}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Marjani\'{c}, Suzana}, year = {2021}, pages = {---}, keywords = {performance art, 1990s}, title = {The Art of Performance of the 1990s on Timeline and Thematic Exhibitions on the 1990s: The Local Scene}, keyword = {performance art, 1990s}, publisher = {Hrvatsko narodno kazali\v{s}te u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Zavod za povijest hrvatske knji\v{z}evnosti, kazali\v{s}ta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazali\v{s}taU}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font