Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1172200

Ironijske strategije distopije


Sumpor, Svjetlana
Ironijske strategije distopije. Zagreb: Leykam International, 2021 (monografija)


CROSBI ID: 1172200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ironijske strategije distopije
(Ironical Strategies of Dystopia)

Autori
Sumpor, Svjetlana

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Leykam International

Grad
Zagreb

Godina
2021

Stranica
328

ISBN
978-953-340-122-5

Ključne riječi
ironija, distopija, raskoljeni subjekt, intertekstualnost, satira, Jevgenij Zamjatin, Mi, Aldous Huxley, Vrli novi svijet, George Orwell, Tisuću devetsto osamdeset i četvrta, Michael Radford, Terry Gilliam, Brazil, Ray Bradbury, François Truffaut, Fahrenheit 451, Anthony Burgess, Stanley Kubrick, Paklena naranča, Philip K. Dick, Sanjaju li androidi električne ovce?, Ridley Scott, Blade Runner
(irony, dystopia, split subjectivity, intertextuality, satire, Yevgeny Zamyatin, We, Aldous Huxley, Brave New World, George Orwell, Nineteen Eighty-Four, Michael Radford, Terry Gilliam, Brazil, Ray Bradbury, François Truffaut, Fahrenheit 451, Anthony Burgess, Stanley Kubrick, A Clockwork Orange, Philip K. Dick, Do Androids Dream of Electric Sheep?, Ridley Scott, Blade Runner)

Sažetak
Knjiga Ironijske strategije distopije nastoji pokazati da je ironija, shvaćena kao (makro)struktura, jedna od osnovnih i konstitutivnih osobina žanra distopije. S tim ciljem, najprije definira ironiju kao strukturu te raspravlja o važnosti konteksta za razumijevanje ironije, o teorijama koje ironiju povezuju s konceptom persone, o preklapanju ironije s različitim žanrovima i načinima, kao i o metatekstualnoj funkciji ironije. Radi istraživanja povijesti žanra distopije i ustanovljavanja njegove valjane i relevantne definicije, osvrće se i na žanrove koji su s distopijom na neki način srodni ili povezani: utopiju i znanstvenu fantastiku. Posebnu pozornost posvećuje specifičnom intertekstualnom odnosu distopije prema utopiji. Nakon teorijske rasprave, knjiga analizira klasike distopijske književnosti i filma ; romane: Mi Jevgenija Zamjatina, Vrli novi svijet Aldousa Huxleyja, Tisuću devetsto osamdeset i četvrta Georgea Orwella, Fahrenheit 451 Raya Bradburyja, Paklena naranča Anthonyja Burgessa i Sanjaju li androidi električne ovce? Philipa K. Dicka, te filmove: Tisuću devetsto osamdeset i četvrta Michaela Radforda, Brazil Terryja Gilliama, Fahrenheit 451 Françoisa Truffauta, Paklena naranča Stanleyja Kubricka i Blade Runner Ridleyja Scotta. Zaključno, u knjizi Ironijske strategije distopije distopija je definirana kao žanr koji počiva na suprotstavljanju priče (vlasti) i protu-priče (buntovnika), od kojih druga podriva i diskreditira prvu ; zatim na intertekstualnom polemičnom odnosu s arhižanrom utopije, čije pretpostavke evocira i kritizira ; te na satiričkom odnosu prema samoj empiričkoj stvarnosti, čije elemente ekstrapolira da bi ih razotkrila i kritizirala ; pri čemu se navedene strategije smatraju inherentno ironijskima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Književnost



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Svjetlana Sumpor (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sumpor, Svjetlana
Ironijske strategije distopije. Zagreb: Leykam International, 2021 (monografija)
Sumpor, S. (2021) Ironijske strategije distopije. Zagreb, Leykam International.
@book{book, author = {Sumpor, Svjetlana}, year = {2021}, pages = {328}, keywords = {ironija, distopija, raskoljeni subjekt, intertekstualnost, satira, Jevgenij Zamjatin, Mi, Aldous Huxley, Vrli novi svijet, George Orwell, Tisu\'{c}u devetsto osamdeset i \v{c}etvrta, Michael Radford, Terry Gilliam, Brazil, Ray Bradbury, Fran\c{c}ois Truffaut, Fahrenheit 451, Anthony Burgess, Stanley Kubrick, Paklena naran\v{c}a, Philip K. Dick, Sanjaju li androidi elektri\v{c}ne ovce?, Ridley Scott, Blade Runner}, isbn = {978-953-340-122-5}, title = {Ironijske strategije distopije}, keyword = {ironija, distopija, raskoljeni subjekt, intertekstualnost, satira, Jevgenij Zamjatin, Mi, Aldous Huxley, Vrli novi svijet, George Orwell, Tisu\'{c}u devetsto osamdeset i \v{c}etvrta, Michael Radford, Terry Gilliam, Brazil, Ray Bradbury, Fran\c{c}ois Truffaut, Fahrenheit 451, Anthony Burgess, Stanley Kubrick, Paklena naran\v{c}a, Philip K. Dick, Sanjaju li androidi elektri\v{c}ne ovce?, Ridley Scott, Blade Runner}, publisher = {Leykam International}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Sumpor, Svjetlana}, year = {2021}, pages = {328}, keywords = {irony, dystopia, split subjectivity, intertextuality, satire, Yevgeny Zamyatin, We, Aldous Huxley, Brave New World, George Orwell, Nineteen Eighty-Four, Michael Radford, Terry Gilliam, Brazil, Ray Bradbury, Fran\c{c}ois Truffaut, Fahrenheit 451, Anthony Burgess, Stanley Kubrick, A Clockwork Orange, Philip K. Dick, Do Androids Dream of Electric Sheep?, Ridley Scott, Blade Runner}, isbn = {978-953-340-122-5}, title = {Ironical Strategies of Dystopia}, keyword = {irony, dystopia, split subjectivity, intertextuality, satire, Yevgeny Zamyatin, We, Aldous Huxley, Brave New World, George Orwell, Nineteen Eighty-Four, Michael Radford, Terry Gilliam, Brazil, Ray Bradbury, Fran\c{c}ois Truffaut, Fahrenheit 451, Anthony Burgess, Stanley Kubrick, A Clockwork Orange, Philip K. Dick, Do Androids Dream of Electric Sheep?, Ridley Scott, Blade Runner}, publisher = {Leykam International}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font