Pregled bibliografske jedinice broj: 1172050
Mise Ferde Wiesnera Livadića - O 220. obljetnici rođenja i 140. obljetnici skladateljeve smrti
Mise Ferde Wiesnera Livadića - O 220. obljetnici rođenja i 140. obljetnici skladateljeve smrti // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 17 (2019), 2; 267-284 doi:10.31192/np.17.2.3 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1172050 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mise Ferde Wiesnera Livadića - O 220. obljetnici
rođenja i 140. obljetnici skladateljeve smrti
(The Masses of Ferdo Wiesner Livadić - On the 220th
Anniversary of Birth and the 140th Anniversary of
the Composer`s Death)
Autori
Palić-Jelavić, Rozina
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 17
(2019), 2;
267-284
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
devetnaesto stoljeće, Ferdo Wiesner Livadić, Missa croatica pastoralis, Missa in C, (rani) romantizam
(19th Century, Ferdo Wiesner Livadić, Missa croatica pastoralis, Missa in C, (early) Romanticism)
Sažetak
Svojim je skladateljskim prinosima Ferdo Wiesner Livadić obogatio hrvatsko (sakralno) glazbeno stvaralaštvo romantičkoga doba, ostvarivši - uz tridesetak crkvenih skladbi "male forme" - i jednu latinsku misu (Missa in C) te jednu hrvatsku misu, s naslovom (Missa croatica pastoralis) i s nazivima njezinih dijelova/stavaka na latinskom jeziku. Uvidom u autografne partiture dviju Livadićevih misa proistekle su prosudbe o njihovim srodnostima i razlikama ; ponajprije u pogledu tekstne i jezične podloge, fakture i izvođačkog sastava, skladbenih postupaka i uporabi glazbenih izražajnih elemenata, njihove namjene, naposljetku i njihova umjetničkog dometa i značenja. Nastale u vrijeme prevlasti malih, komornih vrsta, osobito solopopijevaka, glasovirskih minijatura i budnica, Livadićeve su mise, među mnoštvom djela onodobnih skladatelja, a napose unutar hrvatske crkvene glazbene baštine, kontinuitet višestoljetne tradicije skladanja te glazbene vrste. Dok je Missa croatica pastoralis srodna pastoralnim (pučkim) jednoglasnim misama uz orguljsku pratnju (s umetnutim tekstom/proširenjima na kajkavskom narječju), koncertantna vokalno-orkestralna Missa in C, svojim glazbenim obilježjima i s uporištem u internacionalnom glazbenom vokabularu, očituje spoj klasicističke jednostavnosti i ranoromantičnog lirizma te čine sukus Livadićeva stvaralaštva na području sakralne glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost
Napomena
Kategorizacija rada: izvorni znanstveni rad
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Rozina Palić-Jelavić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- SCA Sociological abstract database
- DOAJ
- EBSCO
- ERIH Plus
- ESCI Web of Science
- CC
- HRCAK
- USAJ
- SCOPUS
- Index Copernicus