Pregled bibliografske jedinice broj: 1172003
»Muški« i »ženski« otok Marina Carića
»Muški« i »ženski« otok Marina Carića // Dani hvarskog kazališta Hvar- književnost i kazalište / D. Jelčić, Boris Senker, Vinka Glunčić- Bužančić (ur.).
Zagreb : Split: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split, 2012. str. 442-452
CROSBI ID: 1172003 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
»Muški« i »ženski« otok Marina Carića
Autori
Crnojević-Carić, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Dani hvarskog kazališta Hvar- književnost i kazalište
Urednik/ci
D. Jelčić, Boris Senker, Vinka Glunčić- Bužančić
Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split
Grad
Zagreb : Split
Godina
2012
Raspon stranica
442-452
ISSN
1849-0255
Ključne riječi
otok, Eros, Thanatos, "muški", "ženski", teatar
(island, Eros, Thanatos, male, female, theatre)
Sažetak
Redateljski je opus Marina Carića promišljen: evidentna je sklonost udvojenim stvarnostima, zrcalnim odnosima, parodijskim dvojnicima, paralelnim narativnim nizovima, koju realizira naslanjajući se na svjetske klasike, suvremenike, ali i baštinske pisce. No, ono što je osobito zanimljivo a tema je ovog referata, jest kontinuirano vraćanje rodnom otoku, Hvaru. Otok je za Carića arhetipsko mjesto, na kojem se na kondenziran način p/r/okazuje odnos simboličkog i semiotičkog. Carić je već 1977. napisao svoju jedinu knjigu Otok, spajajući fakte i fikciju, prošlost, sadašnjost i budućnost. U suradnji s Hvarskim pučkim kazalištem, amaterskim kazalištem, on je kao profesionalni redatelj realizirao niz predstava koje se igraju i dan-danas, a koje također ukazuju na paralelno a ravnopravno supostojanje fikcije i fakcije, na istovremenost prošlog, sadašnjeg i budućeg. Njegov hvarski opus opisuje i dva paralelna principa, dva paralelna glasa, koja žive i djeluju na otoku –'muški' i 'ženski' princip, muški i ženski glas. Carić je, u nekoliko intenzivnih godina, režirao 'muške' i 'ženske' predstave: one u kojima su protagonisti isključivo muškarci i one u kojima su protagonistkinje isključivo žene, baš kao što je strukturiran društveni život na Otoku. 'Žensko' je najrazvidnije u predstavi Stori letrat, a 'muško' u Ribanju i ribarskom prigovaranju. Zanimljiv je i zaključni susret, dodir jednog i drugog svijeta posredstvom Ljubavi/Erosa (Gusarev Božiću, Hvarkinja), ali i Smrti/Thanatosa (Šaka zemje).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija dramske umjetnosti, Zagreb
Profili:
Dubravka Crnojević-Carić
(autor)