Pregled bibliografske jedinice broj: 1171839
Informacijsko-komunikacijska tehnologija i igrifikacija u obrazovanju učenika s teškoćama – stajalište budućih učitelja
Informacijsko-komunikacijska tehnologija i igrifikacija u obrazovanju učenika s teškoćama – stajalište budućih učitelja // KNJIGA SAŽETAKA 2. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Mirna Sabljar, Tatjana Ileš, Dunja Keža (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 62-63 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1171839 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijsko-komunikacijska tehnologija i
igrifikacija u obrazovanju učenika s teškoćama –
stajalište budućih učitelja
(Information and Communication Technology and
Gamification in the Education
of Students with Special Needs – The Point of View
of Future Teachers)
Autori
Đurđević Babić, Ivana ; Bošnjaković, Natalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
KNJIGA SAŽETAKA 2. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
/ Mirna Sabljar, Tatjana Ileš, Dunja Keža - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 62-63
ISBN
978-953-8181-41-2
Skup
2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 02.12.2021. - 03.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
igrifikacija, informacijsko-komunikacijska tehnologija, inkluzija, učenici s teškoćama, neuronske mreže
(gamification, information and communication technology, inclusion, students with disabilities, neural networks)
Sažetak
Model inkluzivnog obrazovanja temelji se na jednakom pravu svih učenika da u okviru svojih sposobnosti, mogućnosti i interesa sudjeluju u odgojno-obrazovnom procesu, ali i surađuju sa svojim vršnjacima. Kako bi se inkluzija uspješno integrirala u hrvatski odgojno-obrazovni sustav, potrebna je promjena paradigme poučavanja, što podrazumijeva usmjerenost na potrebe učenika umjesto na njihovu kategorizaciju. Paradigma inkluzivnog poučavanja uključuje uklanjanje prepreka izradom profila učenika te diferencijaciju provedenu upotrebom primjerenih zadataka, izradom kvalitetnog kurikuluma, fleksibilnim grupiranjem učenika, neprekidnim vrednovanjem i uporabom odgovarajućih strategija poučavanja. U tom je procesu značajna uloga igrifikacije i uporaba informacijsko- komunikacijskih tehnologija. Brojna istraživanja potvrđuju da korištenje informacijsko- komunikacijskih tehnologija u nastavi poboljšava proces učenja i povećava uključenost učenika u aktivno učenje, a značajno utječe i na motivaciju učenika. Za rad u inkluzivnom okruženju ključne su kompetencije i stavovi sadašnjih, ali i budućih učitelja. U svrhu omogućavanja efikasnijeg poučavanja i stjecanja ishoda učenja, u ovom se radu analiziraju stavovi budućih učitelja (N = 123) o uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije i igrifikacije u obrazovanju učenika s posebnim potrebama te njihovo dosadašnje iskustvo s igrifikacijom u obrazovanju. Željelo se također vidjeti može li se oblikovati model neuronskih mreža koji će sa stopom klasifikacije većom od 50% klasificirati buduće učitelje ovisno o stavu prema tehnologiji. Rezultati Fisher-Freeman-Halton egzaktnog testa na razini značajnosti od 5% upućuju na to da postoji statistički značajna povezanost između njihova stava o posjedovanju dobre informacijske i informatičke pismenosti kao preduvjeta za uspješnu primjenu elemenata igrifikacije u obrazovanju te nekih izjava koje se tiču upotrebe igrifikacije u obrazovanju učenika s posebnim potrebama. Oblikovani model neuronske mreže s višeslojnim perceptronom (MLP) postigao je ukupnu točnost klasifikacije od 66, 67%.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
Sažetak je dostupan i na engleskom jeziku.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek