Pregled bibliografske jedinice broj: 1171693
Problem stvaralaštva u filozofiji Milana Polića
Problem stvaralaštva u filozofiji Milana Polića // Filozofija i stvaralaštvo / Krznar, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2021. str. 463-483
CROSBI ID: 1171693 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problem stvaralaštva u filozofiji Milana Polića
(The Problem of Creativity in the Philosophy of Milan Polić)
Autori
Krznar, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Filozofija i stvaralaštvo
Urednik/ci
Krznar, Tomislav
Izdavač
Hrvatsko filozofsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2021
Raspon stranica
463-483
ISBN
978-953-164-206-4
Ključne riječi
Milan Polić, stvaralaštvo, filozofija odgoja, sloboda, manipulacija, obrazovanje
(Milan Polić, creativity, philosophy of education, freedom, manipulation, education)
Sažetak
Hrvatski filozof Milan Polić (1946. – 2015.) u niz je navrata promišljao problem stvaralaštva, još i više, mogli bismo kazati, da je upravo promišljanje o tom problemu točka s koje bismo mogli sagledati Polićevu misao u području filozofije odgoja, onom području filozofije u kojemu je Polić ostavio najzapaženiji trag. U tom pogledu, imajući cjelinu Polićeve misli pred očima, u ovom radu prikazat ćemo temeljne koncepte Polićeve filozofije odgoja, poput ljubavi, slobode, osobnosti, suodnosa, znanja, vrijednosti, budućnosti i autonomije. Temeljem rečenoga, ovaj je rad konstruiran od nekoliko dijelova. Prvo ćemo konceptualno propitati sam fenomen odgoja, kako ga je vidio Polić, s naglaskom na analizu Polićevih doprinosa u formiranju filozofske discipline – filozofije odgoja. Nakon toga ćemo promisliti fenomene manipulacije i »moraliziranja« fenomena odgoja. Ovime smo otvorili put za središnji dio rasprave, a to je prikaz problema stvaralaštva kako ga je promišljao Polić. Našu raspravu o stvaralaštvu u Polićevoj filozofiji razumijevamo kao uvod u problematiku. Nadalje, posebno analiziramo fenomene ljubavi, autentične osobnosti i šutnje, kao najznačajnijeg dijela odnosa ljudi zauzetih događanjima odgoja. U konačnici, na tragu Polićevih poduka, odgoj primarno moramo razumjeti kao poniranje u bit odnosa čovjeka i čovjeka, a ne kao poželjnu društvenu konstrukciju, i drugo, odgoj je, kao osobno događanje, ujedno i prilika za svakog pojedinca, kao prilika za mene, i to kao prilika, istovremeno i obaveza, iskušavanja »moje« slobode.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija