Pregled bibliografske jedinice broj: 1171682
Mnogostrukost lica stvaralaštva
Mnogostrukost lica stvaralaštva // DIJETE I UMJETNOST. Umjetnost kao podrška razvoju i psihološkoj otpornosti djeteta / Krznar, Tomislav ; Balić Šimrak, Antonija (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 20-20 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1171682 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mnogostrukost lica stvaralaštva
(Plentitude of the Faces of Creativity)
Autori
Krznar, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
DIJETE I UMJETNOST. Umjetnost kao podrška razvoju i psihološkoj otpornosti djeteta
/ Krznar, Tomislav ; Balić Šimrak, Antonija - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 20-20
ISBN
978-953-8115-94-3
Skup
Znanstveno-umjetnički skup DIJETE I UMJETNOST: Umjetnost kao podrška razvoju i psihološkoj otpornosti djeteta
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.01.2022. - 12.01.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Filozofija, stvaralaštvo, odgoj
(Philosophy, creativity, education)
Sažetak
Ovo izlaganje ima zadaću filozofijski propitati pojavu stvaralaštva. Već ovim do sada rečenim odredili smo smjer izlaganja na sljedeći način: (1) riječ je o filozofijskom nastojanju, dakle, nastojanju usmjerenome na bit predmeta mišljenja, u ovom slučaju to je stvaralaštvo. Dakle, moramo pitati što je to stvaralaštvo u spektru vlastitih pojavnosti i kako se te pojavnosti nadaju u horizontu filozofije. Nadalje, (2) kazali smo da je stvaralaštvo pojava, dakle, realni entitet, dio zbilje, stoga treba propitati kako se stvaralaštvo pojavljuje u zbilji, no istovremeno treba pitati i na koji je ono način proizvod ljudskog uma. Dakako, ovaj iskaz postulira činjenicu da je stvaralaštvo imanentno proizvod ljudskog uma, ali istovremeno, i da ima vlastitu snagu postojanja u zbilji. U konačnici, (3) zanima nas u kojem su odnosu konstrukcije stvaralaštva i slobode. Ovo pitanje posebno je značajno postaviti u okrilju rasprave o odgoju. Prema tome, glavna teza ovog izlaganja je sljedeća: odgoj je područje oživljavanja ljudske slobode upravo putem stvaralaštva, i to upravo u mnogostrukosti pojava stvaralaštva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija