Pregled bibliografske jedinice broj: 1171319
Odrednice i pokazatelji straha od uspjeha kod studentica završnih godina studija
Odrednice i pokazatelji straha od uspjeha kod studentica završnih godina studija, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1171319 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice i pokazatelji straha od uspjeha kod
studentica završnih godina studija
(Determinants and manifestations of the fear of
success in female graduate students)
Autori
Petrović, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
17.06
Godina
2021
Stranica
44
Mentor
Kamenov, Željka
Ključne riječi
strah od uspjeha ; rodne uloge ; atribucije ; Model očekivanja uspjeha
(fear of success ; gender roles ; attributions ; Expectancy–value model)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti koje su socijalne i osobne odrednice straha od uspjeha, kako se taj strah odražava u atribuiranju vlastitog uspjeha, procjeni vjerojatnosti uspjeha i ustrajanju u zadatku za postizanje uspjeha. Korištena je kombinacija asocijacijskog i simulacijskog eksperimentalnog nacrta, za čije je potrebe konstruirana vinjeta s hipotetskom situacijom napredovanja u karijeri. U istraživanju su sudjelovale 472 studentice završnih godina studija u RH. Rezultati višestruke regresijske analize pokazali su da jedini značajni samostalni doprinos u objašnjenju straha od uspjeha ima težnja ka postignuću. Rezultati složenih analiza varijanci pokazali su da studentice s visokim strahom od uspjeha imaju manje adaptivne kauzalne atribucije od studentica s niskim strahom od uspjeha. Scheirer-Ray-Hareovim testom utvrđeno je da studentice u situaciji bez natjecanja procjenjuju najveću vjerojatnost uspjeha, značajno manju u situaciji kada je konkurentica žena i najmanju kada je konkurent muškarac, neovisno o strahu od uspjeha. Istim testom utvrđeno je da studentice s niskim strahom od uspjeha procjenjuju značajno veću vjerojatnost za ustrajanjem u zadatku od studentica s visokim strahom od uspjeha te da procjenjuju značajno veću vjerojatnost ustrajanja u situaciji bez konkurencije, nego kada imaju konkurenciju. Dobiveni rezultati objašnjeni su pomoću Teorije straha od uspjeha Martine Horner i Modela očekivanja uspjeha Eccles i Wigfield.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Rodni studiji
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb