Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1171289

Istraživački rad u nastavi geografije: analiza radova učenika gimnazije u Samoboru šk. god. 2019./2020. i 2020./2021.


Ivić, Ivan; Mak, Karlo; Vuk, Ružica
Istraživački rad u nastavi geografije: analiza radova učenika gimnazije u Samoboru šk. god. 2019./2020. i 2020./2021. // Geoadria, 26 (2021), 2; 167-195 doi:10.15291/geoadria.3427 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1171289 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istraživački rad u nastavi geografije: analiza radova učenika gimnazije u Samoboru šk. god. 2019./2020. i 2020./2021.
(Research work in geography teaching: analysis of the work of grammar school students in Samobor in the school year 2019/2020 and 2020/2021)

Autori
Ivić, Ivan ; Mak, Karlo ; Vuk, Ružica

Izvornik
Geoadria (1331-2294) 26 (2021), 2; 167-195

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
istraživački rad, geografija, kurikulum, nastava geografije
(research work, inquiry-based learning, geography, curriculum, teaching geography)

Sažetak
Donošenjem Kurikuluma za nastavni predmet Geografija za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj (NN 7/2019) osuvremenjeni su nastavni sadržaji te je omogućen drugačiji pristup učenju i poučavanju geografije. Pritom se izdvaja primjena istraživačkih metoda i izrada istraživačkog rada. Iako se šk. god. 2019./2020. i 2020./2021. nastava geografije u trećim i četvrtim razredima i dalje izvodila prema starom nastavnom programu iz 1993. godine, učenici Gimnazije Antuna Gustava Matoša u Samoboru ostvarili su ishode GEO SŠ B.3.1. / B.4.1. iz novoga kurikuluma čija se implementacija previđa u tom obrazovnom ciklusu. U okviru navedenih ishoda, učenik provodi geografsko istraživanje povezano s odgojno-obrazovnim sadržajima i predstavlja rezultate istraživačkoga rada. U svrhu kontinuiranog praćenja napretka učenika, ali i kvalitete nastave geografije, analizirani su radovi učenika upisanih u gimnaziju šk. god. 2017./2018., nastali tijekom njihova pohađanja trećeg i četvrtog razreda. S tim je ciljem osmišljena matrica za vrednovanje istraživačkog rada. Analizi je podvrgnuto ukupno 56 radova, od čega podjednako iz šk. god. 2019./2020. (3. razred) i šk. god. 2020./2021. (4. razred). Kvalitativna analiza sadržaja učeničkih radova provedena je pomoću programskog paketa MAXQDA. Pritom su izdvojeni konkretni primjeri ostvarenosti ili neostvarenosti ishoda. Kao najučestaliji problemi, s obzirom na sadržaj ishoda, valja izdvojiti pravilno citiranje i na- vođenje literature i izvora, zatim obradu podataka i njihovo prikazivanje te na kraju način prikupljanja podataka. Naime, uglavnom se preuzimaju objavljeni grafički i kartografski prilozi, a prikupljanje podataka u pravilu uključuje pretraživanje interneta te korištenje prvih rezultata pretrage.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Geografija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivan Ivić (autor)

Avatar Url Karlo Mak (autor)

Avatar Url Ružica Vuk (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Ivić, Ivan; Mak, Karlo; Vuk, Ružica
Istraživački rad u nastavi geografije: analiza radova učenika gimnazije u Samoboru šk. god. 2019./2020. i 2020./2021. // Geoadria, 26 (2021), 2; 167-195 doi:10.15291/geoadria.3427 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Ivić, I., Mak, K. & Vuk, R. (2021) Istraživački rad u nastavi geografije: analiza radova učenika gimnazije u Samoboru šk. god. 2019./2020. i 2020./2021.. Geoadria, 26 (2), 167-195 doi:10.15291/geoadria.3427.
@article{article, author = {Ivi\'{c}, Ivan and Mak, Karlo and Vuk, Ru\v{z}ica}, year = {2021}, pages = {167-195}, DOI = {10.15291/geoadria.3427}, keywords = {istra\v{z}iva\v{c}ki rad, geografija, kurikulum, nastava geografije}, journal = {Geoadria}, doi = {10.15291/geoadria.3427}, volume = {26}, number = {2}, issn = {1331-2294}, title = {Istra\v{z}iva\v{c}ki rad u nastavi geografije: analiza radova u\v{c}enika gimnazije u Samoboru \v{s}k. god. 2019./2020. i 2020./2021.}, keyword = {istra\v{z}iva\v{c}ki rad, geografija, kurikulum, nastava geografije} }
@article{article, author = {Ivi\'{c}, Ivan and Mak, Karlo and Vuk, Ru\v{z}ica}, year = {2021}, pages = {167-195}, DOI = {10.15291/geoadria.3427}, keywords = {research work, inquiry-based learning, geography, curriculum, teaching geography}, journal = {Geoadria}, doi = {10.15291/geoadria.3427}, volume = {26}, number = {2}, issn = {1331-2294}, title = {Research work in geography teaching: analysis of the work of grammar school students in Samobor in the school year 2019/2020 and 2020/2021}, keyword = {research work, inquiry-based learning, geography, curriculum, teaching geography} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font