Pregled bibliografske jedinice broj: 1171255
Tržišne reforme u obrazovanju: obećanja i rezultati
Tržišne reforme u obrazovanju: obećanja i rezultati // Zbornik Šime Pilića / Bandalović, Gorana ; Bošković, Ivan ; Buzov, Ivanka (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 381-392
CROSBI ID: 1171255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tržišne reforme u obrazovanju: obećanja i rezultati
(Market reforms in education: promises and results)
Autori
Pavić, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Zbornik Šime Pilića
Urednik/ci
Bandalović, Gorana ; Bošković, Ivan ; Buzov, Ivanka
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2021
Raspon stranica
381-392
ISBN
978-953-352-070-4
Ključne riječi
obrazovanje, tržište, reforme, obrazovne postignuća, društvena pravednost.
(education, market, reform, educational achievements, social justice.)
Sažetak
U radu se sažeto prezentiraju najvažnija obilježja tržišnih obrazovnih reformi, odnosno pretpostavki na kojima se zasnivaju, kao i kritike i kontraargumenti koji osporavaju njihovu učinkovitost i smislenost, odnosno ukazuju na njihovu potencijalnu štetnost. Kao svojevrsne studije slučaja navode se primjeri tržišnih obrazovnih reformi u SAD-u, Engleskoj i Čileu te se ocjenjuju njihovi rezultati, odnosno strukturni problemi i parcijalni dometi koji su doveli do nepredviđenih posljedica, odnosno neostvarivanja ciljeva reformi. Na temelju ovih iskustava, autor zaključuje da se ne može reći jesu li tržišne reforme dovele do povećanja obrazovnih postignuća i smanjenja socijalne segregacije budući da su empirijska istraživanja opterećena vrijednosnim izborima koji utječu na istraživačku metodologiju i tumačenje dobivenih podataka, kao i zbog toga što su strukturni nedostatci dovodili do nepredviđenih posljedica reformi. S druge strane, dosadašnja istraživanja pouzdano ne upućuju na to da tržišne reforme ugrožavaju demokratske vrijednosti i smanjuju posvećenost općem dobru, odnosno da su obrazovna postignuća načelno nemjerljiva, tj. da ih je štetno mjeriti. Zbog svega navedenog, autor zaključuje da tržišne reforme predstavljaju otvorenu mogućnost u buućnosti, no da isto tako predstavljaju ogledni primjer manjkavosti tržišta, zbog čega bi ih u budućnosti valjalo primjenjivati isključivo onda kada je moguće izbjeći strukturne nedostatke koji onemogućuju djelovanje tržišta i iskrivljavaju legitimne tržišne poticaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija