Pregled bibliografske jedinice broj: 1171142
Upotreba didaktičkih materijala u razrednoj nastavi matematike
Upotreba didaktičkih materijala u razrednoj nastavi matematike, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek, Osijek
CROSBI ID: 1171142 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba didaktičkih materijala u razrednoj nastavi
matematike
(The use of didactic materials in the primary
mathematics education)
Autori
Kišosondi, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek
Mjesto
Osijek
Datum
21.10
Godina
2020
Stranica
48
Mentor
Ružica Kolar-Šuper
Neposredni voditelj
Ana Katalenić
Ključne riječi
didaktički materijali ; nastava matematike ; razredna nastava ; učitelji razredne nastave
(didactic materials ; mathematics education ; primary education ; primary school teachers)
Sažetak
Didaktički su materijali u nastavi matematike modeli koji ilustriraju apstraktne matematičke sadržaje. Važno ih je koristiti zbog kognitivno-razvojnog razdoblja u kojem se učenici razredne nastave nalaze. Razvoj apstraktnog mišljenja kod učenika počinje od manipulacije konkretnim objektima i učenjem putem osjetila. Ovaj rad govori o značaju korištenja didaktičkih materijala u razrednoj nastavi matematike. Također, opisuje različite gotove (kupljene) didaktičke materijale (poput abakusa, Cuisenaireovih stupića, Dienes blokova…), virtualne didaktičke materijale i primjere samostalno izrađenih didaktičkih materijala. Veliki značaj za upotrebu didaktičkih materijala ima Montessori pedagogija. Upitnik o korištenju didaktičkih materijala u razrednoj nastavi matematike poslan je učiteljima primarnog obrazovanja. Uzorak je činilo 80 učiteljica i učitelja iz različitih gradova Republike Hrvatske. Istraživanje je pokazalo da učitelji razredne nastave koriste gotove (kupljene), virtualne i samostalno izrađene didaktičke materijale u jednakoj mjeri. Veliki dio ispitanika smatra da škole trebaju biti bolje opremljene didaktičkim materijalima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek