Pregled bibliografske jedinice broj: 1171140
Procjenjivanje u domeni Mjerenje u razrednoj nastavi matematike
Procjenjivanje u domeni Mjerenje u razrednoj nastavi matematike, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek, Osijek
CROSBI ID: 1171140 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjenjivanje u domeni Mjerenje u razrednoj nastavi
matematike
(Estimation in the domain of Measurement in the primary
mathematics education)
Autori
Igrec, Filipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek
Mjesto
Osijek
Datum
21.10
Godina
2020
Stranica
39
Mentor
Ružica Kolar-Šuper
Neposredni voditelj
Ana Katalenić
Ključne riječi
mjerenje ; procjenjivanje ; razredna nastava
(measurement ; estimation ; primary education)
Sažetak
Mjerenje je proces uspoređivanja neke veličine s istovrsnom veličinom koja je dogovorena jedinicom mjere. U razrednoj nastavi u Hrvatskoj mjeri se duljina, vrijeme, obujam tekućine, masa, temperatura, opseg i površina. Kako bi djeca usvojila mjerenje, potrebno ih je voditi kroz različite faze. Učenike je potrebno poticati na procjenjivanje rezultata u mjerenju. Dobra procjena ne znači nasumično pogađanje bez smisla, već se odnosi na smisleno i znanjem opravdano pogađanje. Procjenjivanje je čovjeku prirodno potrebno za snalaženje u životnim situacijama te identificiranje nelogičnosti rezultata postupka mjerenja. Procjenjivanje se istraživalo na različite načine odnosno s različitim fokusom. Postoje određene strategije koje ljudi koriste kako bi procjenjivali: primjena zamišljenih mjernih instrumenta, ponavljanje jedinica, referentne točke, prethodno znanje, raspadanje. Pregledom istraživanja o procjenjivanju i analizom nekih udžbenika koji se koriste u razrednoj nastavi matematike, može se zaključiti kako su kompetencije procjenjivanja slabe i zadaci procjenjivanja vrlo rijetko zastupljeni u udžbenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek