Pregled bibliografske jedinice broj: 1171068
Marketinški aspekti korištenja suvremenih internetskih aplikacija u akademskoj zajednici
Marketinški aspekti korištenja suvremenih internetskih aplikacija u akademskoj zajednici, 2021., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 1171068 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketinški aspekti korištenja suvremenih
internetskih aplikacija u akademskoj zajednici
(Marketing aspects of using modern internet
applications in the academic community)
Autori
Budić, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
19.11
Godina
2021
Stranica
240
Mentor
Ružić, Drago
Ključne riječi
obrazovanje ; visoko obrazovanje ; informacijsko društvo ; društvo znanja ; kurikulum ; marketinška koncepcija ; marketing splet ; učenje putem interneta
(education ; higher education ; informational society ; knowledge society ; curriculum ; marketing concept ; marketing mix ; online learning)
Sažetak
Ova doktorska disertacija se odnosi na istraživanje upravljanja znanjem u svrhu stvaranja marketinških prednosti visokoobrazovnih institucija, te u tome smislu privlačenja većeg broja studenata, te upravljanje njima na adekvatan način kako bi se povećalo njihovo opće zadovoljstvo elementima nastavnog procesa i programa. U uvodnom dijelu rada određeni su predmet, ciljevi, metodologija i hipoteze istraživanja. Također, prikazan je i očekivani znanstveni doprinos u teoriji i praksi, te eventualna ograničenja istraživanja. Predmet istraživanja doktorske disertacije je istraživanje uloge znanja o korištenju suvremenih internetskih aplikacija i suvremenih komunikacijskih uređaja pri stvaranju konkurentskih prednosti subjekata koji djeluju u akademskoj zajednici. U tome smislu određeni su i glavni ciljevi istraživanja od kojih je ključno definirati pojam obrazovanja i njegov razvoj od klasičnog obrazovanja do obrazovanja putem informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT). U tu svrhu identificiran je utjecaj tehnološkog razvoja na poslovanje u sustavu obrazovanja, kao i determinirani novi obrazovni modeli u sve progresivnijem i turbulentnijem okruženju. Pored konceptualizacije pojma obrazovanja drugi dio rada se osvrće na povijesno - društvene aspekte obrazovanja kroz prizmu različitih perspektiva obrazovanja, obrazovanja u kontekstu razvoja pojedinca i kontekstu razvoja društva. Drugi dio rada se bavi i obrazovno - odgojnim teorijama u odnosu na škole mišljenja o obrazovno - odgojnim teorijama sa naglaskom na glavne pravce i discipline u kontekstu navedenoga. Kako je odgojno - obrazovni sustav podložan promjenama naglasak je stavljen i na reformiranje odgojno - obrazovnih sustava na makrorazini, te su dane eksplikacije globalne obrazovne reforme, kao i reforme u tranzicijskim zemljama kojima pripada i Republika Hrvatska. Također, reforma ne zahtijeva promjenu obrazovanja samo u širem društvenom kontekstu, negoli unutar sebe samog, te je u tome smislu istaknuta važnost teorije kurikuluma i kurikulumskog koncepta. Treći dio rada obrađuje obilježja sustava visokog obrazovanja i znanosti u Republici Hrvatskoj sa naglaskom na reformu sustava unutar Republike Hrvatske. Kroz Strategiju razvoja obrazovanja, znanosti i tehnologije je prikazan i Strateški okvir za digitalno sazrijevanje škola i školskog sustava do 2030.g. Isto tako determinirana je i informacijska infrastruktura visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj, kao i prostorni i informacijsko - komunikacijski resursi visokih učilišta. Četvrti dio rada obrađuje marketinšku koncepciju visokoobrazovnog sustava u e - okruženju sa naglaskom na glavne elemente koji su bitni za pozicioniranje institucije na tržištu kroz njihovu identifikaciju i diverzifikaciju. Također promatra i elemente marketinškog spleta u e - okruženju. Peti dio rada naglašava značaj interneta u generiranju konkurentskih prednosti u akademskoj zajednici, te predlaže konkretne obrazovne modele temeljene na informacijsko komunikacijskoj infrastrukturi. U šestom poglavlju analitički se obrađuju rezultati empirijskog istraživanja na temelju pretpostavljenih hipoteza, te se predložene hipoteze prihvaćaju, ili odbacuju. Sedmo poglavlje daje moguće prijedloge unapređenja za buduća istraživanja, eventualne ograničavajuće faktore i kritike. Zaključni dio rada predstavlja osvrt na čitavu doktorsku disertaciju, njezin teoretski i praktični dio, te daje ukupan sukus disertacije i sukus prethodno obrađenih poglavlja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek