Pregled bibliografske jedinice broj: 1171042
Procjena literature u dječjim knjižnicama u odnosu na stereotipe
Procjena literature u dječjim knjižnicama u odnosu na stereotipe, 2021., diplomski rad, diplomski, Osijek
CROSBI ID: 1171042 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena literature u dječjim knjižnicama u odnosu na stereotipe
(Evaluation of Literature in Children's Libraries in Relation to Stereotypes)
Autori
Mujić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Osijek
Datum
24.09
Godina
2021
Stranica
66
Mentor
Martinović, Ivana
Ključne riječi
dječja literatura, dječja knjižnica, dječji roman, slikovnice, stereotipi
(children's literature, children's library, children's novel, picture books, stereotypes)
Sažetak
Svaka dječja knjižnica nastoji pružiti djeci kao korisnicima radost čitanja te otkrivanje novih spoznaja. Cilj ovog diplomskog rada je prikazati literaturu u dječjim knjižnicama te stereotipnost koja se pojavljuje u naslovima dječje literature i njihovu ulogu tijekom razvitka djeteta. Teorijski dio bavi se literaturom u dječjim knjižnicama te njihovom pojavnosti u naslovima dječje literature dok se u empirijskom dijelu opisuju dva istraživanja. Naglasak ovog rada je na stereotipima stoga prvo poglavlje započinje opisom stereotipa u kontekstu djetinjstva. Nadalje se opisuju karakteristike dječje literature s naglaskom na slikovnici i dječjem romanu. Potom rad opisuje stereotipe u dječjoj literaturi te odgovara na pitanja kako su stereotipi prikazani u dječjoj literaturi, kako se prikazuju tabu teme, kako su prikazani likovi i jesu li svi stereotipi jednaki. Nadalje rad opisuje ulogu dječje knjižnice u suživotu sa prisutnošću stereotipa u literaturi te strategije odabira literature u dječjim knjižnicama. Nakon teorijskog dolazi empirijski dio rada u kojemu su predstavljena dva istraživanja. Prvo istražuje stereotipe u 30 naslova dječje literature u odnosu na stereotipe. Parametri prema kojima su se naslovi analizirali su zastupljenost likova prema spolu te dodijeljena zanimanja. Drugo je akcijsko istraživanje provedeno s 3.b razredom u OŠ „Tin Ujević“ u Osijeku u sklopu jednog nastavnog sata. Cilj istraživanja je ispitati znanje o stereotipima kod djece u dobi od 10 godina te obrazovati djecu na temu stereotipa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti