Pregled bibliografske jedinice broj: 1171038
Informacijske vještine djece predškolske dobi
Informacijske vještine djece predškolske dobi, 2021., diplomski rad, diplomski, Osijek
CROSBI ID: 1171038 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijske vještine djece predškolske dobi
(Information Skills of Preschool Children)
Autori
Grgić, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Osijek
Datum
24.09
Godina
2021
Stranica
59
Mentor
Martinović, Ivana
Ključne riječi
informacijsko opismenjavanje, informacijske vještine, istraživanje, predškolska dob, Super 3
(information literacy, information skills, research, preschool age, Super 3)
Sažetak
Svrha ovog diplomskog rada je osvijestiti potrebu za uvođenjem programa informacijskog opismenjavanja kod djece predškolske dobi u knjižnicama, u suradnji s knjižnicama unutar vrtića, kao i u ustanovama u kojima se odvija obvezni predškolski odgoj. Cilj rada je prikazati informacijske vještine kod djece predškolske dobi. Na samom početku opisano je tko su to djeca predškolske dobi i što je predškolski odgoj i obrazovanje, te na koji način je on koncipiran u Republici Hrvatskoj. Nakon toga opisane su informacijske vještine koje je potrebno razviti kako bi se postigla informacijska pismenost pojedinca. Sukladno tome ističe se važnost razvoja informacijskih vještina u predškolskoj dobi u kojoj se odvija ključna priprema za sudjelovanje u daljnjem odgojno obrazovnom proces. Rad se osvrće i na ulogu knjižnice i knjižničara u promicanju i poticanju informacijskog opismenjavanja djece predškolske dobi kroz odabranu literaturu, igračke i računalne igrice, ali i kroz organizaciju radionica i prostorno uređenje. Nakon toga se ističe važnost organizacije radionice kroz objašnjenje pojma same radionice i postupka realizacije iste kroz navođenje potrebnih materijala i prijedloga za uređenje prostora u kojem će se ista odvijati. Istraživački dio rada temelji se na modelu informacijske pismenosti prilagođenom djeci, autora Eisenberga i Berkowitza pod nazivom Super 3 koji potiče tri ključne informacijske vještine koje su potrebne za pronalaženje i upotrebu tražene informacije uz prikaz dobre prakse provođenja modela u svijetu i u Republici Hrvatskoj. Težište rada je na prikazu provedenog istraživanja metodom ankete i akcijskim istraživanjem u Dječjem vrtiću Zvončić u Čepinu u starijoj predškolskoj skupini. Istraživanjem su se dobili podaci o razini informacijskih vještina koje djeca predškolske dobi imaju razvijene i o potrebi uvođenja programa informacijskog opismenjavanja u sustav predškolskog odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti