Pregled bibliografske jedinice broj: 1170839
Mogućnosti prevencije neprihvatljivih ponašanja u mlađoj školskoj dobi
Mogućnosti prevencije neprihvatljivih ponašanja u mlađoj školskoj dobi // 11th International Conference EDUvision 2021 »New Contemporary Challenges - Opportunities for Integrating Innovative Solutions into 21st Century Education« 25-27 november 2021 Organizer EDUvision, Stanislav / Jurjevčič, Stanislav (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2022. str. 669-685 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1170839 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti prevencije neprihvatljivih ponašanja u mlađoj školskoj dobi
(Prevention Possibilities of Unacceptable Behavior in Younger School Age)
Autori
Zrilić, Smiljana ; Travirka Marčina, Karmen ; Valjan Vukić, Violeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
11th International Conference EDUvision 2021 »New Contemporary Challenges - Opportunities for Integrating Innovative Solutions into 21st Century Education« 25-27 november 2021 Organizer EDUvision, Stanislav
/ Jurjevčič, Stanislav - Ljubljana : EDUvision, 2022, 669-685
Skup
International Conference EDUvision (EDUvision 2021)
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 25.11.2021. - 27.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
izvannastavne aktivnosti, kompetencije učitelja, neprihvatljiva ponašanja učenika u nižim razredima, roditeljski odgojni stil.
(extracurricular activities, parents' upbringing style, teacher competencies, unacceptable behavior of lower grade students.)
Sažetak
Brojni stručni i znanstveni radovi istražuju područje poremećaja u ponašanju adolescenata i mladih, ali su rijetka istraživanja koja obuhvaćaju neprimjerena i neprihvatljiva ponašanja djece u mlađoj dobi. A, istraživanje i prevencija ovog fenomena značajno je glede sprječavanja nastanka ozbiljnijih oblika neprihvatljivih ponašanja koji u odraslijoj dobi poprimaju drugačije manifestacije i trajanje, štetni su za dijete i okolinu, a nazivamo ih poremećaji u ponašanju. Broja neprihvatljiva ponašanja djece mlađe dobi kao što su agresivnost, neposlušnost ili povlačenje, nemarnost i neodgovornost prema školskim obvezama, te nametljivost i/ili izoliranje glavne su prepreke kvalitetnih socijalnih odnosa, a time i razvoju socijalne kompetencije. Značajnu ulogu u prevenciji neprihvatljivih ponašanja ima obitelj. Interes roditelja u školskoj dobi usmjeren je u najvećoj mjeri (ili isključivo) na školski akademski uspjeh djece, dok zainteresiranost za cjeloviti razvoj njihove osobnosti iz brojnih razloga izostaje. Važno je pravilno organizirati djetetovo slobodno vrijeme kako bi se ostvario pravilan i kvalitetan razvoj. Stoga treba naglasiti i važnost izvannastavnih aktivnosti u školi, kao i izvanškolskih koje mogu uvelike preventivno djelovati na pojavnost neprihvatljivih ponašanja. Školsko okruženje nudi velike mogućnosti podupiranja pozitivnih razvojnih procesa i dostizanja razvojnih zadataka i ishoda značajnih za uključivanje djece u svakodnevni život. Prevenciju mogu modificirati i učiteljski stil poučavanja, njegove socijalne i stručne kompetencije Prevencija se temelji na razvijanju prednosti, kreiranju pozitivnih okruženja, smanjivanju rizika te politici i zakonskoj regulativi. Prema tomu, škole trebaju biti dio okruženja u kome se realiziraju pozitivni ishodi odgoja i obrazovanja. U radu će se prikazati rezultati nekih istraživanja koji istražuju preventivne varijable pojavnosti i manifestacija neprihvatljivih ponašanja u mlađoj školskoj dobi, kao što su odgojni stil, uključenost u izvannastavne aktivnosti, kompetencije učitelja i dr.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA