Pregled bibliografske jedinice broj: 1170524
Reci mi što čitaš, kazat ću ti tko si: važnost odabira odgovarajućega materijala za čitanje s djecom
Reci mi što čitaš, kazat ću ti tko si: važnost odabira odgovarajućega materijala za čitanje s djecom // 10. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: čitanje u suvremenom okruženju: knjižica sažetaka / Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 39-39 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1170524 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Reci mi što čitaš, kazat ću ti tko si: važnost
odabira odgovarajućega materijala za čitanje s
djecom
(Tell me what you read and I will tell you who you
are: the importance of choosing the
appropriate material for reading with childre)
Autori
Martinović, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
10. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: čitanje u suvremenom okruženju: knjižica sažetaka
/ Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 39-39
Skup
10. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: čitanje u suvremenom okruženju
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.09.2021. - 18.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
djeca, slikovnice, čitanje, razvoj rječnika
(children, picture books, reading, vocabulary development)
Sažetak
Čitanje s djecom aktivnost je koja donosi mnoge dobrobiti za dijete. Uz to što unaprjeđuje socioemocionalno učenje, razvija i njeguje ljubav prema čitanju, razvija osjećaj za lijepo, poboljšava sposobnost učenja, pamćenja i razumijevanja i sl., čitanjem se razvijaju i unaprjeđuju govorno-jezične vještine djeteta. Među tim je vještinama jedna od značajnijih razvoj rječnika. U usporedbi sa svakodnevnim govorom kojim se razgovara u djetetovoj okolini, izlaganje djeteta slikovnicama koje obiluju značajkama pogodnim za razvoj čini okruženje pogodno za razvoj i bogaćenje njegova rječnika. U radu će se donijeti iscrpan pregled teorijskih spoznaja i rezultata empirijskih istraživanja o utjecaju vokabulara slikovnica na razvoj rječnika djece te značajkama slikovnica koje takav utjecaj i razvoj imaju potencijala poduprijeti. Istraživanja pokazuju da je bogatiji rječnik u predškolskoj dobi djeteta zalog boljim ishodima čitanja u kasnijoj dobi. Na temelju kriterija zadovoljavanjem kojih se obogaćuje djetetov rječnik, donijet će se preporuke za odabir odgovarajućih slikovnica za čitanje djeci i s djecom jer pozitivan učinak na razvoj dječjega rječnika može se postići odabirom odgovarajućih slikovnica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti