Pregled bibliografske jedinice broj: 1170517
Soba za bijeg u virtualnom okruženju kao učinkovita metoda poticanja navika čitanja djece i mladih
Soba za bijeg u virtualnom okruženju kao učinkovita metoda poticanja navika čitanja djece i mladih // Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba : knjiga sažetaka / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 114-115 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1170517 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Soba za bijeg u virtualnom okruženju kao učinkovita
metoda poticanja navika čitanja djece i mladih
(The Virtual Escape Room – an Effective Method for
Encouraging Reading Habits in Children and Youth)
Autori
Martinović, Ivana ; Pongrac, Stjepan ; Stepić, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba : knjiga sažetaka
/ Togonal, Marijana - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021, 114-115
ISBN
978-95-8014-61-1
Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
soba za bijeg, navike čitanja, djeca, mladi
(Escape room, reading habits, children, youth)
Sažetak
Istraživanja PIRLS-a (The Progress in International Reading Literacy Study) pokazuju da djeca nakon dobi od deset godina počinju značajno gubiti interes za čitanje u slobodno vrijeme. Razlozi često leže u tome što imaju raznih školskih i izvanškolskih obveza koje im oduzimaju mnogo vremena, ali i to da za čitanje ne mogu pronaći ono što ih zanima. To se u konačnici negativno odražava na navike čitanja. Polazeći od svih dobrobiti koje čitanje ima na pojedinca, od kojih je mnoge moguće sažeti u nekoliko funkcija – obrazovna korist, individualni razvoj, užitak i eskapizam (Tomašević, 2008) – neosporna je činjenica da su odrasli koji se brinu o djeci i mladima odgovorni za poticanje njihovih navika čitanja. Suočavajući se s tim spoznajama, odgojno- obrazovne ustanove u okviru nastavnog procesa, ali i izvan njega, trebaju pojačati nastojanja i ulagati dodatne napore kako bi mlade motivirale za čitanje. Podršku u tome svakako pružaju i druge ustanove, primjerice knjižnice, osmišljavanjem različitih metoda i programa za poticanje čitanja. Jedna od vrlo popularnih metoda poticanja navika u različitim područjima ljudskog djelovanja kod osoba različitih dobi jest soba za bijeg koja je pogodna za primjenu u stvarnom, ali i virtualnom okruženju, a moguće ju je primijeniti i u poticanju čitateljskih navika. Soba za bijeg nadahnuta je stilom oblikovanja videoigara. Ona je avanturistička igra u kojoj igrači rješavaju niz zagonetki koristeći tragove, natuknice i strategije za postizanje ciljeva. Igrači dobivaju vremensko ograničenje za otkrivanje tajne zavjere koja je skrivena u sobama. Cilj je empirijskog dijela ovoga rada istražiti sobu za bijeg u virtualnom okruženju kao metodu poticanja interesa i motivacije za čitanje. Istraživanje je provedeno u lipnju 2021. među učenicima osnovne škole u Vinkovcima metodološkim pristupom akcijskog istraživanja. Rezultati pokazuju da većinu učenika kvizovi i igre mogu potaknuti na čitanje. Nadalje, rezultati pokazuju da su upravo igre i kvizovi načini koji učenike potiču na čitanje više od ostalih načina. Soba za bijeg u virtualnom okruženju pobudila je interes za čitanje većine učenika koji su sudjelovali u istraživanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek