Pregled bibliografske jedinice broj: 1170292
Vrednovanje motoričkih dostignuća u Tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi u razrednoj nastavi
Vrednovanje motoričkih dostignuća u Tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi u razrednoj nastavi, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1170292 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje motoričkih dostignuća u Tjelesnoj i
zdravstvenoj kulturi u razrednoj nastavi
Autori
Pejčić, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
17.07
Godina
2020
Stranica
115
Mentor
Trajkovski, Biljana
Ključne riječi
motorička dostignuća ; poligoni ; vrednovanje ; dob ; spol
(motor achievement ; polygon ; assessment ; age ; gender)
Sažetak
Cilj pisanja ovog diplomskog rada je utvrditi razine motoričkih dostignuća učenika nižih razreda osnovne škole te ponuditi načine i postupke vrednovanja motoričkih dostignuća u razrednoj nastavi. Uzorak ispitanika činilo je 154 učenika nižih razreda osnovne škole. Uzorak varijabli činilo je 5 testova za provjeravanje biotičko motoričkih znanja: poligon biotičko motoričkih znanja za savladavanje prepreka, poligon biotičko motoričkih znanja za savladavanje prostora, poligon biotičko motoričkih znanja za savladavanje otpora, poligon biotičko motoričkih znanja za manipuliranje objektima rukom i poligon biotičko motoričkih znanja za manipuliranje objektima nogom. Testovi su osmišljeni tako da su učenicima svi elementi bili unaprijed poznati te je kompleksnost poligona bila prilagođena dobi učenika. Svaki učenik je svaki poligon prešao dva puta te su se oba rezultata mjerila i zapisivala. Prilikom obrade podataka utvrđena je razlika među učenicima po dobi i po spolu. Zaključeno je kako je vidljiva statistička razlika između učenika različite dobi. Što su učenici stariji, treba im manje vremena za prelazak poligona. Vidljiva je i razlika između dječaka i djevojčica, tj. razlika po spolu učenika. Dječaci su postigli bolje rezultate u poligonima biotičko motoričkih znanja za savladavanje prepreka, za savladavanje prostora, za manipuliranje objektima rukom i za manipuliranje objektima nogom. Djevojčice su postigle bolji rezultat samo u poligonu biotičko motoričkih znanja za savladavanje otpora. Proučavajući rezultate učenika s obzirom na razred, ponudila sam moguće načine vrednovanja njihovih rezultata. Za svaki razred sam ponudila moguće norme te ih objasnila. Zaključak ovog diplomskoga rada je da su motorička dostignuća jedna od najkompleksnijih kategorija za vrednovanje u nastavi. Vrlo je bitno učenike redovito pratiti i provjeravati kako bismo ih kvalitetno usmjerili i na kraju ocijenili.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka