Pregled bibliografske jedinice broj: 1170107
Utjecaj turističke aktivnosti na cijene stambenih nekretnina u Hrvatskoj
Utjecaj turističke aktivnosti na cijene stambenih nekretnina u Hrvatskoj // Proceedings of the 4th International Conference The Challenges of Today / O. Filiposki, D. Metodijeski i D. Zlatovic (ur.).
Šibenik: Veleučilište u Šibeniku, 2019. str. 13-20 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1170107 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj turističke aktivnosti na cijene stambenih
nekretnina u Hrvatskoj
Autori
Maruška Vizek
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings of the 4th International Conference The Challenges of Today
/ O. Filiposki, D. Metodijeski i D. Zlatovic - Šibenik : Veleučilište u Šibeniku, 2019, 13-20
Skup
4. međunarodna konferencija "Izazovi današnjice" = 4th International Conference "Challenges of Today" (COT 2019)
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 10.10.2019. - 12.10.2019
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
cijene stambenih nekretnina, turistička aktivnost, Hrvatska, jedinice lokalne samouprave
Sažetak
Cilj ovog rada je istražiti utjecaj turističke aktivnosti na cijene nekretnina, što je tema od rastuće društvene važnosti koja je nedovoljno istražena u literaturi. Fokusirali smo se na Hrvatsku, malu otvorenu ekonomiju koja uvelike ovisi o prihodima od turizma, s turističkom industrijom koja se dominantno temelji na kratkoročnom najmu smještaja, kako bismo istražili utjecaj promjene turističke orijentacije u hrvatskim jedinicama lokalne samouprave (JLS) na cijene stanova i apartmana. Budući da je Hrvatska relativno mala zemlja u kojoj je otprilike jedna trećina lokalnih jedinica orijentirana na turističke usluge, dok ostale jedinice lokalne samouprave nemaju izravnu izloženost turizmu, ona predstavlja idealnu studiju slučaja za ovakvu vrstu istraživanja. Rezultati procjene regresijskog modela na uzorku od 140 jedinica lokalne samouprave sugeriraju da turistička aktivnost i demografski faktori imaju najveći utjecaj na medijalne cijene stanova i apartmana u lokalnim jedinicama. Na cijene stanova i apartmana statistički značajan utjecaj ostvaruje i nova ponuda stambenih jedinica (aproksimirana izdanim građevinskim dozvolama za zgrade) i sama površina jedinica lokalne samouprave, ali ne u tolikoj mjeri kao turistička aktivnost i demografski faktori.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija