Pregled bibliografske jedinice broj: 1169963
Prekogranična estetika: inovativne metodologije proučavanja žive baštine
Prekogranična estetika: inovativne metodologije proučavanja žive baštine // Od mobilnosti do interakcije. dramsko pismo i kazalište u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, na Kosovu, u Makedoniji, Sloveniji i Srbiji / Malczak, Leszek ; Abrasowicz, Gabriela (ur.).
Katovice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2020. str. 311-332 doi:10.31261/pn.3977.19
CROSBI ID: 1169963 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prekogranična estetika: inovativne metodologije proučavanja žive
baštine
(Cross-border aesthetics: innovative methodologies of living heritage
research)
Autori
Petlevski, Sibila ; Gazarov, David
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Od mobilnosti do interakcije. dramsko pismo i kazalište u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, na Kosovu, u Makedoniji, Sloveniji i Srbiji
Urednik/ci
Malczak, Leszek ; Abrasowicz, Gabriela
Izdavač
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Grad
Katovice
Godina
2020
Raspon stranica
311-332
ISBN
978-83-226-3978-8
Ključne riječi
umjetničko-znanstveni kurikul, prekogranična estetika, kreativnost, živa baština, STEAM
(art and science curriculum, cross-border aesthetics, creativity, living herit- age, STEAM)
Sažetak
Ovim radom uvodimo i obrazlažemo koncept „žive baštine” i uz njega vezan pojam „prekogranične estetike” Nekoliko je ciljeva Prvo: ukazati na potrebu redefini- ranja pojma baštine u vremenu globalizacije, prekogranične migracije, izrazito snažne fizičke i virtualne mobilnosti umjetnika i novotehnološki uvjetovane visoke razine do- stupnosti informacija, pri čemu zagovaramo potrebu promišljanja koncepta „prekogra- nične baštine” i „prekogranične estetike” Drugo: pomoći u promjeni klime s ciljem da se osvijesti ulogu koju ima praksom vođeno istraživanje u osmišljavanju inovacijskih sustava Treće: uvođenjem pojma živa baština (kao procesa kreativnog „rada s“ baštinskim mate- rijalom u praksi života u društvenoj zajednici, ali i života u „prekograničnom“ stvarnom i virtualnom kretanju globaliziranim svijetom) preporuča se izlazak učenika iz učioni- ce u hibridni prostor takozvane „ljudske geografije“ gdje više nije jednostavno odvojiti urbano, ekološko i digitalno Radom se promovira kreativna pedagogija i metodološke inovacije vezane uz istraživanje vođeno umjetničkom praksom Četvrto: raspravljamo o STEAM kurikulu umjetničko-znanstvene „metodološke mobilnosti“, ali i argumenti- rano tvrdimo da danas ne možemo razmatrati pitanje transfera tehnologija odvojeno od inovativnih istraživanja u umjetnosti
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Conference Proceedings Citation Index - Social Sciences & Humanities (CPCI-SSH)
- Book Citation Index - Social Sciences & Humanities (BKCI-SSH)