Pregled bibliografske jedinice broj: 1169715
Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: akteri, strategije i “promjena koja ništa ne mijenja”
Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: akteri, strategije i “promjena koja ništa ne mijenja” // Politička misao : Croatian political science review, 58 (2021), 3; 208-242 doi:10.20901/pm.58.3.08 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1169715 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Institucionalni ustroj i formulacija politike
srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj:
akteri, strategije i “promjena koja ništa ne
mijenja”
(INSTITUTIONAL FRAMEWORK AND FORMULATION OF THE
UPPER SECONDARY VOCATIONAL EDUCATION POLICY IN
CROATIA: ACTORS, STRATEGIES AND THE “CHANGE THAT
CHANGES NOTHING”)
Autori
Buković, Nikola
Izvornik
Politička misao : Croatian political science review (0032-3241) 58
(2021), 3;
208-242
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
strukovno obrazovanje, ustroj, akteri, formulacija, koalicije
(Vocational Education, Framework, Actors, Formulation, Coalitions)
Sažetak
Ovaj rad predstavlja testiranje eksplanatornog modela formulacije, a onda i razvoja institucionalnog ustroja politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj. Nalazi su bazirani na podacima prikupljenim putem 17 dubinskih, polustrukturiranih intervjua s osobama koje su od hrvatske neovisnosti do danas bile uključene u relevantne procese formulacije te politike. Sudionici su regrutirani iz redova tijela središnje države, županija, političkih stranaka, udruga poslodavaca, sindikata te relevantnih međunarodnih organizacija. Temeljna teza ove analize – kako tijela središnje države predstavljaju pozicijski najmoćnije aktere čiji je primarni cilj zadržati kontrolu odlučivanja o pitanjima financiranja, sadržaja učenja i standarda provedbe – nalazi tek djelomično utemeljenje u nalazima. Iako u cjelini gledano akteri središnje države doista predstavljaju najmoćniju skupinu, dinamike između ključnih aktera uglavnom su strukturirane oko djelovanja dviju relativno stabilnih te kompetitivno orijentiranih koalicija: “obrazovne” i “gospodarske”. Pritom se dio aktera središnje države u većini procesa svrstava u jednu, a dio u drugu koaliciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus