Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1169715

Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: akteri, strategije i “promjena koja ništa ne mijenja”


Buković, Nikola
Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: akteri, strategije i “promjena koja ništa ne mijenja” // Politička misao : Croatian political science review, 58 (2021), 3; 208-242 doi:10.20901/pm.58.3.08 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1169715 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: akteri, strategije i “promjena koja ništa ne mijenja”
(INSTITUTIONAL FRAMEWORK AND FORMULATION OF THE UPPER SECONDARY VOCATIONAL EDUCATION POLICY IN CROATIA: ACTORS, STRATEGIES AND THE “CHANGE THAT CHANGES NOTHING”)

Autori
Buković, Nikola

Izvornik
Politička misao : Croatian political science review (0032-3241) 58 (2021), 3; 208-242

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
strukovno obrazovanje, ustroj, akteri, formulacija, koalicije
(Vocational Education, Framework, Actors, Formulation, Coalitions)

Sažetak
Ovaj rad predstavlja testiranje eksplanatornog modela formulacije, a onda i razvoja institucionalnog ustroja politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj. Nalazi su bazirani na podacima prikupljenim putem 17 dubinskih, polustrukturiranih intervjua s osobama koje su od hrvatske neovisnosti do danas bile uključene u relevantne procese formulacije te politike. Sudionici su regrutirani iz redova tijela središnje države, županija, političkih stranaka, udruga poslodavaca, sindikata te relevantnih međunarodnih organizacija. Temeljna teza ove analize – kako tijela središnje države predstavljaju pozicijski najmoćnije aktere čiji je primarni cilj zadržati kontrolu odlučivanja o pitanjima financiranja, sadržaja učenja i standarda provedbe – nalazi tek djelomično utemeljenje u nalazima. Iako u cjelini gledano akteri središnje države doista predstavljaju najmoćniju skupinu, dinamike između ključnih aktera uglavnom su strukturirane oko djelovanja dviju relativno stabilnih te kompetitivno orijentiranih koalicija: “obrazovne” i “gospodarske”. Pritom se dio aktera središnje države u većini procesa svrstava u jednu, a dio u drugu koaliciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nikola Buković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Buković, Nikola
Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: akteri, strategije i “promjena koja ništa ne mijenja” // Politička misao : Croatian political science review, 58 (2021), 3; 208-242 doi:10.20901/pm.58.3.08 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Buković, N. (2021) Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: akteri, strategije i “promjena koja ništa ne mijenja”. Politička misao : Croatian political science review, 58 (3), 208-242 doi:10.20901/pm.58.3.08.
@article{article, author = {Bukovi\'{c}, Nikola}, year = {2021}, pages = {208-242}, DOI = {10.20901/pm.58.3.08}, keywords = {strukovno obrazovanje, ustroj, akteri, formulacija, koalicije}, journal = {Politi\v{c}ka misao : Croatian political science review}, doi = {10.20901/pm.58.3.08}, volume = {58}, number = {3}, issn = {0032-3241}, title = {Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: akteri, strategije i “promjena koja ni\v{s}ta ne mijenja”}, keyword = {strukovno obrazovanje, ustroj, akteri, formulacija, koalicije} }
@article{article, author = {Bukovi\'{c}, Nikola}, year = {2021}, pages = {208-242}, DOI = {10.20901/pm.58.3.08}, keywords = {Vocational Education, Framework, Actors, Formulation, Coalitions}, journal = {Politi\v{c}ka misao : Croatian political science review}, doi = {10.20901/pm.58.3.08}, volume = {58}, number = {3}, issn = {0032-3241}, title = {INSTITUTIONAL FRAMEWORK AND FORMULATION OF THE UPPER SECONDARY VOCATIONAL EDUCATION POLICY IN CROATIA: ACTORS, STRATEGIES AND THE “CHANGE THAT CHANGES NOTHING”}, keyword = {Vocational Education, Framework, Actors, Formulation, Coalitions} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font