Pregled bibliografske jedinice broj: 1169695
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika. Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016 (zbornik)
CROSBI ID: 1169695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Autori
Zrilić, Smiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, zbornik, ostalo
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2016
Stranica
496
ISBN
978-953-331-135-7
Ključne riječi
darovita djeca i učenici, metode rada, kompetencije odgojitelja i učitelja
(gifted children and students, methods of work, competencies of educators and teachers)
Sažetak
Odgoj i obrazovanje darovite djece sve više postaje središnjom temom pedagogije, pokušava se istražiti, sagledati i doprijeti do što potpunijeg pedagoško-didaktičkog koncepta kojim bi se omogućio maksimalni razvoj sposobnosti – bilo opće, bilo neke specifične za matematiku, tehniku, glazbu, literarno, likovno izražavanje te samostalnost, znatiželja, originalan način razmišljanja, visoki stupanj kreativnosti i slično. Istodobno želi se doprijeti do kompetencijskog profila suvremenog odgojitelja i učitelja kako bi se maksimalno unaprijedila njihova uloga u identifikaciji i u radu s darovitom djecom. Kako je malo literature koja govori o osposobljavanju odgojitelja i učitelja za rad s darovitom djecom i učenicima, ukazala se potreba organizacije znanstveno stručnog skupa, kao i tiskanja zbornika radova, koji u središte pozornosti stavlja odgojitelja i učitelja i razvoj njihovih kompetencija. Darovito dijete u vrtiću i školi treba prvenstveno odgojitelja i učitelja koji prepoznaje, zatim potiče njegovu darovitost. U protivnom se mogu javiti brojne teškoće. Nepoticajna i nepodržavajuća okolina suzbija i guši djetetovu radoznalost i želju za znanjem, bez obzira bila ona rezultat puke radoznalosti kao karakteristike dječje dobi ili potencijalne darovitosti. Razmjena iskustava, i promišljanje aktualizacije izrade programa poticanja darovitosti, implementacija modela u radu s darovitom djecom u vrtiću i darovitim učenicima u osnovnim školama samo su neke od tema ovog Zbornika radova. Darovita djece su izložena ili prevelikim ili preniskim očekivanjima okoline što kod njih stvara osjećaj bespomoćnosti, pogotovo ako ih vršnjaci izoliraju zbog različitosti (interesa, ponašanja, rječnika kojim se služe i sl). Učitelji moraju identificirati darovitu djecu, prepoznati njihove osobine na kognitivnom i socio-emotivnom planu. Treba prepoznati njihove specifične obrazovne potrebe, kao i prednosti i nedostatke koje im njihova darovitost stvara u okolini. Imajući u vidu važnost prepoznavanja i razvijanja darovitosti ističe se potreba da se već u predškolskoj i ranoj školskoj dobi upoznaju specifičnosti individualnog potencijala djeteta te se pravilno usmjeri i podrži njegov razvoj, da se na vrijeme, kroz posebne programe i stimulirajuće nastavno ozračje radi na stimuliranju i razvijanju darovitosti. Hrvatski zakonski okvir postavljen je tako da su predviđene brojne mogućnosti rada s darovitima, ali je najveći problem što je mali broj stručnjaka koji sve te sadržaje i mogućnosti mogu implementirati i adekvatno realizirati u praksi. Svi ćemo se složiti da svako dijete ima pravo napredovati u onolikoj mjeri i onoliko brzo u svakom elementu školskog kurikuluma koliko mu je potrebno kako bi iskoristilo svoje velike potencijale, a to bi trebao biti jedan od ciljeva obrazovanja. Posebna tema svakako je i identifikacija darovite i talentirane djece i učenika, kao i kompetentnost odgojitelja i učitelja. Stoga očekujemo da će i ovaj Zbornik biti od značajne važnosti, kako bi se rasvijetlila problematika nedostatne kompetentnosti odgojitelja i učitelja primarnog obrazovanja za rad s darovitim učenicima u širem kontekstu varijabli vezanih za razredno i školsko ozračje.
Izvorni jezik
Hrvatski