Pregled bibliografske jedinice broj: 1169694
Integrativni pristup istraživanju apsentizma učenika
Integrativni pristup istraživanju apsentizma učenika, 2007., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1169694 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integrativni pristup istraživanju apsentizma učenika
Autori
Zrilić, Smiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.07
Godina
2007
Stranica
300
Mentor
Prof.dr.sc. Vlatko Previšić
Ključne riječi
srednjoškolci, bježanje s nastave, rizični i zaštitni čimbenici
(high school students, truancy, risk and protective factors)
Sažetak
Apsentizam učenika (izostajanje s nastave) je aktualan i nedovoljno istraživan socijalno-pedagoški problem. Zbog svoje učestalosti i složenosti rizičnih čimbenika, te mogućih ozbiljnijih posljedica zahtjeva sustavno istraživanje. S fenomen apsentizma susreće se gotovo svaka srednja škola u Hrvatskoj, a osim neopravdanog bježanja s nastave, poseban problem predstavlja i velik broj opravdanih izostanaka. Iako je naglasak ovog istraživanja na školskim satima koje je učenik namjerno izbjegao, tj. pobjegao s nastave bez stvarnog opravdanja, u radu će se koristiti i termini apsentizam i izostanci s nastave. Koristeći samo termin bježanje s nastave ne bismo obuhvatili sve one izostanke koji su lažno opravdani (od roditelja ili samog učenika), a za sobom povlače brojne poteškoće i posljedice u čitavom nizu neprihvatljivih ponašanja. Koristit će se i neka terminološka određenja pojma apsentizma među učeničkom populacijom, a najučestalije je markiranje. U prvom dijelu teorijskog istraživanja elaborirani su rezultati teorijskih i empirijskih istraživanja, kako školskih izostanaka, tako i ostalih oblika rizičnog socijalnog ponašanja srednjoškolaca, te iznijeti karakteristike dobi srednje i kasne adolescencije koji utječu na ponašanje učenika i formiranje stavova prema školi. Empirijski dio istraživanja usmjeren je na na identificiranje uzroka apsentizma srednjoškolaca. Poteškoće u školskom funkcioniranju povezuju se s čimbenicima na strani učenika, škole, obitelji i šireg društvenog konteksta. Učestalno namjerno izbjegavanje nastave jedan je od indikatora mogućeg srljanja u devijantnost, te je ispitivanje ovog fenomena značajno i opravdano.
Izvorni jezik
Hrvatski