Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1169694

Integrativni pristup istraživanju apsentizma učenika


Zrilić, Smiljana
Integrativni pristup istraživanju apsentizma učenika, 2007., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1169694 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Integrativni pristup istraživanju apsentizma učenika

Autori
Zrilić, Smiljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
05.07

Godina
2007

Stranica
300

Mentor
Prof.dr.sc. Vlatko Previšić

Ključne riječi
srednjoškolci, bježanje s nastave, rizični i zaštitni čimbenici
(high school students, truancy, risk and protective factors)

Sažetak
Apsentizam učenika (izostajanje s nastave) je aktualan i nedovoljno istraživan socijalno-pedagoški problem. Zbog svoje učestalosti i složenosti rizičnih čimbenika, te mogućih ozbiljnijih posljedica zahtjeva sustavno istraživanje. S fenomen apsentizma susreće se gotovo svaka srednja škola u Hrvatskoj, a osim neopravdanog bježanja s nastave, poseban problem predstavlja i velik broj opravdanih izostanaka. Iako je naglasak ovog istraživanja na školskim satima koje je učenik namjerno izbjegao, tj. pobjegao s nastave bez stvarnog opravdanja, u radu će se koristiti i termini apsentizam i izostanci s nastave. Koristeći samo termin bježanje s nastave ne bismo obuhvatili sve one izostanke koji su lažno opravdani (od roditelja ili samog učenika), a za sobom povlače brojne poteškoće i posljedice u čitavom nizu neprihvatljivih ponašanja. Koristit će se i neka terminološka određenja pojma apsentizma među učeničkom populacijom, a najučestalije je markiranje. U prvom dijelu teorijskog istraživanja elaborirani su rezultati teorijskih i empirijskih istraživanja, kako školskih izostanaka, tako i ostalih oblika rizičnog socijalnog ponašanja srednjoškolaca, te iznijeti karakteristike dobi srednje i kasne adolescencije koji utječu na ponašanje učenika i formiranje stavova prema školi. Empirijski dio istraživanja usmjeren je na na identificiranje uzroka apsentizma srednjoškolaca. Poteškoće u školskom funkcioniranju povezuju se s čimbenicima na strani učenika, škole, obitelji i šireg društvenog konteksta. Učestalno namjerno izbjegavanje nastave jedan je od indikatora mogućeg srljanja u devijantnost, te je ispitivanje ovog fenomena značajno i opravdano.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Smiljana Zrilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zrilić, Smiljana
Integrativni pristup istraživanju apsentizma učenika, 2007., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Zrilić, S. (2007) 'Integrativni pristup istraživanju apsentizma učenika', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2007}, pages = {300}, keywords = {srednjo\v{s}kolci, bje\v{z}anje s nastave, rizi\v{c}ni i za\v{s}titni \v{c}imbenici}, title = {Integrativni pristup istra\v{z}ivanju apsentizma u\v{c}enika}, keyword = {srednjo\v{s}kolci, bje\v{z}anje s nastave, rizi\v{c}ni i za\v{s}titni \v{c}imbenici}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2007}, pages = {300}, keywords = {high school students, truancy, risk and protective factors}, title = {Integrativni pristup istra\v{z}ivanju apsentizma u\v{c}enika}, keyword = {high school students, truancy, risk and protective factors}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font