Pregled bibliografske jedinice broj: 1169676
Nastanak umjetničkih institucija i umjetničke terminologije u Japanu za vrijeme razdoblja Meiji
Nastanak umjetničkih institucija i umjetničke terminologije u Japanu za vrijeme razdoblja Meiji // Tabula : časopis Filozofskog fakulteta u Puli, (2021), 18; 51-68 doi:10.32728/tab.18.2021.5 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1169676 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastanak umjetničkih institucija i umjetničke
terminologije u Japanu za vrijeme razdoblja Meiji
(THE EMERGENCE OF ARTISTIC INSTITUTIONS AND ARTISTIC
TERMINOLOGY IN JAPAN DURING THE MEIJI PERIOD)
Autori
Silli, Stefani
Izvornik
Tabula : časopis Filozofskog fakulteta u Puli (1331-7830)
(2021), 18;
51-68
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
japanska umjetnost, Meiji razdoblje, bijutsu, nihonga, yōga
(Japanese art, Meiji period, bijutsu, nihonga, yōga)
Sažetak
Između razdoblja Edo (1600. – 1868.) i Meiji (1868. – 1912.) dogodile su se brojne promjene u svijetu umjetnosti koje su utjecale na temelje osnovnih društvenih i političkih struktura u Japanu. Rad daje jezgrovit i sadržajan pregled nastanka umjetničkih institucija i relevantne umjetničke terminologije u Japanu u prijelomnom razdoblju japanske povijesti, tj. u vrijeme razdoblja Meiji, s posebnim naglaskom na lijepoj umjetnosti, tj. konceptu bijutsu. Cilj je rada prikazati i analizirati mehanizme utjecaja kulturnih, političkih, društvenih i ekonomskih okolnosti razdoblja Meiji na donošenje i provođenje vladinih mjera očuvanja umjetnosti i starina, na osnivanje raznih umjetničkih udruženja i institucija umjetničkoga obrazovanja. Razjašnjeno je kako i zašto je nastala potreba za novom kategorizacijom na polju umjetnosti i uvođenjem pojma bijutsu (naspram prijašnjega termina geijutsu) u datom povijesnom i društvenom kontekstu. Nadalje, utvrđeno je da su teškoće s prijenosom (zapadnjačkoga) koncepta umjetnosti u Japan, uključujući klasifikaciju, likovno- umjetničko obrazovanje i izlaganje umjetničkih predmeta, gdje prethodno nije postojao europski postromantični koncept individualne subjektivnosti i izvorne ekspresivnosti, rezultirale pojavom različitih rasprava o autentičnosti izraza i samoga identiteta japanske umjetnosti, koje su aktualne i danas, te kao takve, vrijedna tema daljnjega istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski