Pregled bibliografske jedinice broj: 1169630
Muzejski eksponat i dijete kroz izložbeni postav
Muzejski eksponat i dijete kroz izložbeni postav // Sodobni izzivi teorije in prakse muzejske pedagogike / Suvremeni izazovi teorije i prakse muzejske pedagogije / Štefan Krapše, (ur.).
Nova Gorica: Educa, 2020. str. 237-243 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1169630 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Muzejski eksponat i dijete kroz
izložbeni postav
(Museum exhibition
and the child within it)
Autori
Zrilić, Smiljana ; Travirka Marčina, Karmen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Sodobni izzivi teorije in prakse muzejske pedagogike / Suvremeni izazovi teorije i prakse muzejske pedagogije
/ Štefan Krapše, - Nova Gorica : Educa, 2020, 237-243
Skup
Sodobni izzivi teorije in prakse muzejske pedagogike / Suvremeni izazovi teorije i prakse muzejske pedagogije
Mjesto i datum
Celje, Slovenija, 20.03.2020. - 21.03.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
muzeji, muzejski postav, muzejski eksponat. djeca, djeca s posebnim potrebama, muzejski pedagog
(museums, museum exhibit, exhibition, children, special needs children, museum pedagogist)
Sažetak
Muzeji su ustanove u kojima se čuva, proučava i izlaže prikupljena građa te se ona stručno i znanstveno analizira, restaurira i konzervira. O samoj muzejskoj građi pišu se stručni i znanstveni radovi. Ovakva definicija muzeja i njegove građe pretpostavlja vrlo suženi i stručni profil njegovih posjetitelja. Međutim suvremena muzeološka praksa unazad nekoliko desetljeća nastoji sve više svoje prostore približiti široj publici i to osobito djeci. Gotovo da bi mogli i istaknuti da su djeca sve više ona ciljana skupina posjetitelja od strane stručnih muzejskih djelatnika. Istovremeno se i u pedagoškoj praksi prepoznala važnost muzeja kao vrlo poticajnog i edukativnog prostora. To je rezultiralo činjenicom da sve više muzeja otvara pedagoške odjele koje vode muzejski pedagozi na način da muzejske sadržaje prilagođavaju ciljanoj publici među kojima se posebno ističu djeca i njihove potrebe. Time su muzejski pedagozi postali važan dio stručnog muzejskog osoblja. Muzejski pedagozi uz kustose sudjeluju i u postavi izložaka gdje vrlo često dolazi do razilaženja u pristupu ; klasičan muzeološki ili pedagoški. Klasičan stručni postav gdje se ističe sam eksponatnjegova jedinstvenost ili postav prema pedagoškim standardima gdje eksponat postaje jedan u nizu didaktičko- edukacijskog materijala? Cilj je ovog rada istražiti koliko klasični muzejski postav ima utjecaj na doživljaj i razumijevanje muzejskih eksponata kod djece predškolskog uzrasta. Kako smo danas u humanističkom pristupu i pedagoškom djelovanju sve više empatični i uvažamo različitosti, okrenuti smo inkluziji kao višoj razini integracije, posebno ćemo se osvrnuti i na inkluziju u muzejskom kontekstu, jer djeca s posebnim potrebama snažno doživljavaju susrete s aktivnostima izvan vrtića. Tu svakako spada i muzejski kontekst i izložbeni postav.
Izvorni jezik
Hrvatski