Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1169630

Muzejski eksponat i dijete kroz izložbeni postav


Zrilić, Smiljana; Travirka Marčina, Karmen
Muzejski eksponat i dijete kroz izložbeni postav // Sodobni izzivi teorije in prakse muzejske pedagogike / Suvremeni izazovi teorije i prakse muzejske pedagogije / Štefan Krapše, (ur.).
Nova Gorica: Educa, 2020. str. 237-243 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 1169630 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Muzejski eksponat i dijete kroz izložbeni postav
(Museum exhibition and the child within it)

Autori
Zrilić, Smiljana ; Travirka Marčina, Karmen

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Sodobni izzivi teorije in prakse muzejske pedagogike / Suvremeni izazovi teorije i prakse muzejske pedagogije / Štefan Krapše, - Nova Gorica : Educa, 2020, 237-243

Skup
Sodobni izzivi teorije in prakse muzejske pedagogike / Suvremeni izazovi teorije i prakse muzejske pedagogije

Mjesto i datum
Celje, Slovenija, 20.03.2020. - 21.03.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
muzeji, muzejski postav, muzejski eksponat. djeca, djeca s posebnim potrebama, muzejski pedagog
(museums, museum exhibit, exhibition, children, special needs children, museum pedagogist)

Sažetak
Muzeji su ustanove u kojima se čuva, proučava i izlaže prikupljena građa te se ona stručno i znanstveno analizira, restaurira i konzervira. O samoj muzejskoj građi pišu se stručni i znanstveni radovi. Ovakva definicija muzeja i njegove građe pretpostavlja vrlo suženi i stručni profil njegovih posjetitelja. Međutim suvremena muzeološka praksa unazad nekoliko desetljeća nastoji sve više svoje prostore približiti široj publici i to osobito djeci. Gotovo da bi mogli i istaknuti da su djeca sve više ona ciljana skupina posjetitelja od strane stručnih muzejskih djelatnika. Istovremeno se i u pedagoškoj praksi prepoznala važnost muzeja kao vrlo poticajnog i edukativnog prostora. To je rezultiralo činjenicom da sve više muzeja otvara pedagoške odjele koje vode muzejski pedagozi na način da muzejske sadržaje prilagođavaju ciljanoj publici među kojima se posebno ističu djeca i njihove potrebe. Time su muzejski pedagozi postali važan dio stručnog muzejskog osoblja. Muzejski pedagozi uz kustose sudjeluju i u postavi izložaka gdje vrlo često dolazi do razilaženja u pristupu ; klasičan muzeološki ili pedagoški. Klasičan stručni postav gdje se ističe sam eksponatnjegova jedinstvenost ili postav prema pedagoškim standardima gdje eksponat postaje jedan u nizu didaktičko- edukacijskog materijala? Cilj je ovog rada istražiti koliko klasični muzejski postav ima utjecaj na doživljaj i razumijevanje muzejskih eksponata kod djece predškolskog uzrasta. Kako smo danas u humanističkom pristupu i pedagoškom djelovanju sve više empatični i uvažamo različitosti, okrenuti smo inkluziji kao višoj razini integracije, posebno ćemo se osvrnuti i na inkluziju u muzejskom kontekstu, jer djeca s posebnim potrebama snažno doživljavaju susrete s aktivnostima izvan vrtića. Tu svakako spada i muzejski kontekst i izložbeni postav.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Zrilić, Smiljana; Travirka Marčina, Karmen
Muzejski eksponat i dijete kroz izložbeni postav // Sodobni izzivi teorije in prakse muzejske pedagogike / Suvremeni izazovi teorije i prakse muzejske pedagogije / Štefan Krapše, (ur.).
Nova Gorica: Educa, 2020. str. 237-243 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Zrilić, S. & Travirka Marčina, K. (2020) Muzejski eksponat i dijete kroz izložbeni postav. U: Štefan Krapše, . (ur.)Sodobni izzivi teorije in prakse muzejske pedagogike / Suvremeni izazovi teorije i prakse muzejske pedagogije.
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana and Travirka Mar\v{c}ina, Karmen}, editor = {\v{S}tefan Krap\v{s}e, .}, year = {2020}, pages = {237-243}, keywords = {muzeji, muzejski postav, muzejski eksponat. djeca, djeca s posebnim potrebama, muzejski pedagog}, title = {Muzejski eksponat i dijete kroz izlo\v{z}beni postav}, keyword = {muzeji, muzejski postav, muzejski eksponat. djeca, djeca s posebnim potrebama, muzejski pedagog}, publisher = {Educa}, publisherplace = {Celje, Slovenija} }
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana and Travirka Mar\v{c}ina, Karmen}, editor = {\v{S}tefan Krap\v{s}e, .}, year = {2020}, pages = {237-243}, keywords = {museums, museum exhibit, exhibition, children, special needs children, museum pedagogist}, title = {Museum exhibition and the child within it}, keyword = {museums, museum exhibit, exhibition, children, special needs children, museum pedagogist}, publisher = {Educa}, publisherplace = {Celje, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font