Pregled bibliografske jedinice broj: 1169607
Kako su on line igrice istisnule bajke iz dječjeg života
Kako su on line igrice istisnule bajke iz dječjeg života // EDUvision 2020 »Challenges and New Opportunities of Distance Learning« / Jurčević, Stanislav (ur.).
Ljubljana: Orel, Mojca ; Jurčević, Stanislav, 2020. str. 479-486 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1169607 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako su on line igrice istisnule bajke iz dječjeg života
(How Online Games Squeezed Fairy Tales out of a Child's Life)
Autori
Zrilić, Smiljana ; Travirka MArčina, Karmen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
EDUvision 2020 »Challenges and New Opportunities of Distance Learning«
/ Jurčević, Stanislav - Ljubljana : Orel, Mojca ; Jurčević, Stanislav, 2020, 479-486
ISBN
978-961-94950-7-0
Skup
International Conference EDUvision 2020 "Challenges and New Opportunities of Distance Learning" (EDUvision 2020)
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 03.12.2020. - 05.12.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
bajka, djeca predškolske i mlađe školske dobi, on line igrice, roditelji.
(children of preschool and younger school age, fairy tale, on line games, parents.)
Sažetak
Razvojem tehnologije posljednjih desetak godina, računalnih programa, društvenih mreža, video igrica i slično, djeca sve više vremena provode ispred ekrana. Neizbježne su ovakve promjene i interesi djeteta za virtualni svijet, ali je zabrinjavajuće koliko su ona s time zaokupljena i gotovo da ništa drugo ne rade u slobodnom vremenu osim što se „druže“ s ekranima. Svi njihovi interesi idu u tom smjeru. Vrijeme provedeno pred različitim ekranima, uključujući televizore, videoigre, pametne telefone i računala, dramatično se povećalo. Brojne studije pokazuju, da ovaj trend ima snažan negativan utjecaj na emocionalni i socijalni razvoj djece i adolescenata. Pogođena područja uključuju, posebno, školska postignuća, govor, jezik, pažnju, san, a javlja se i agresija. Zabrinjavajuće je kako slabi interes za čitanje. Djeca rane i predškolske dobi ne slušaju bajke, a školarci sve manje čitaju. Jesu li krivci, dijelom i roditelji, jer je i njihov interes usmjeren na digitalne tehnologije? Ono što je posebno važno naglasiti u kontekstu bajke i književnosti za djecu, svakako je, ne samo element zabave i osjećaj radosti dok se bajke čitaju, već i odgojna komponenta koja prožima cijelu bajku, koja djeluje i na spoznajnu, na emocionalnu i voljnu sferu ličnosti. Ona je u funkciji intelektualnog, moralnog, estetskog odgoja i zato je roditelji i učitelji moraju vratiti u fokus dječjeg interesa. U radu će biti riječi o negativnom utjecaju on line igrica. Posebno će se naglasiti odgojna dimenzija bajki i priča, i elaborirati mogući razlozi zbog kojih djeca gube interes za čitanje.
Izvorni jezik
Hrvatski