Pregled bibliografske jedinice broj: 1169598
Studijski programi kao temelj stjecanja kompetencija za rad s učenicima s posebnim potrebama
Studijski programi kao temelj stjecanja kompetencija za rad s učenicima s posebnim potrebama // Učitelj – između tradicije i suvremenosti / The teacher: between tradition and modernity / Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines (ur.).
Gospić: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 371-382 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1169598 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studijski programi kao temelj stjecanja kompetencija za rad s učenicima s posebnim potrebama
(Study program as foundation for acquiring competence in working with pupils with special needs)
Autori
Zrilić, Smiljana ; Nenadić Bilan, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Učitelj – između tradicije i suvremenosti / The teacher: between tradition and modernity
/ Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines - Gospić : Sveučilište u Zadru, 2021, 371-382
ISBN
978-953-331-325-2
Skup
6. Dani Šime i Ante Starčevića: Učitelj - između tradicije i suvremenosti = The teacher between tradition and modernity
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
visokoškolski kurikulumi, ishodi učenja, učenici s posebnim potrebama, kompetencije učitelja
(higher school curricula, learning results, pupils with special needs, teachers’ competences)
Sažetak
Višeznačnost uloge učitelja u suvremenoj školi ogleda se u činjenici da se razvoj njegovih kompetencija sve više nadopunjuje ulogom suradnika, kreatora i moderatora socijalnih odnosa, ali i u organizaciji primjerenih oblika nastave koji će učenicima omogućiti ozračje međusobnog razumijevanja, socijalne osjetljivosti, ravnopravne interakcije i suradničkog učenja. U tom se smislu pristup u radu s učenicima s posebnim potrebama ne temelji samo na otvorenosti prema različitostima, nego i na njihovom priznavanju i prihvaćanju. Visokoškolski kurikulumi moraju biti usmjereni razvoju kompetencija za rad s učenicima s posebnim potrebama. Nameće se pitanje: Koliko učitelje tijekom studija pripremamo za rad s učenicima s posebnim potrebama? Jesu li spremni izraditi individualizirane, primjenjive programe, ili što je još važnije, jesu li socijalno kompetentni? Koliko je kvalitetna i učinkovita njihova suradnja i partnerstvo s roditeljima i stručnim suradnicima? Jesmo li ih osposobili za te nepredviđene situacije? Jesu li nove generacije učitelja spremne za sve različitosti koje obogaćuju našu školu? U radu će se dati pregled kolegija na svim učiteljskim studijima u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski