Pregled bibliografske jedinice broj: 1169584
Kompetencije u suvremenoj školi – potrebe prakse iz perspektive učitelja
Kompetencije u suvremenoj školi – potrebe prakse iz perspektive učitelja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 68 (2019), 2; 389-412 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1169584 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije u suvremenoj školi – potrebe prakse iz perspektive učitelja
(Contemporary school competences – necessary practice from the teacher's perspective)
Autori
Zrilić, Smiljana ; Marin, Kristina
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 68
(2019), 2;
389-412
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kompetencije učitelja u suvremenoj školi, suradnja s roditeljima, rad s djecom s posebnim potrebama
(teacher's competences in a contemporary school, cooperation with parents, work with children with special needs)
Sažetak
Kompetencije učitelja u suvremenoj školi znatno se razlikuju od onih koje su bile potrebne za tradicionalni načina poučavanja. Nekadašnji prijenos znanja bio je usmjeren na predavačku nastavu, gdje je učenik morao biti pasivni slušač. Danas su učiteljske kompetencije usmjerene na socijalni i emotivni razvoj učenika. U kontekstu različitosti koje obogaćuju našu školu, učitelj treba biti spreman na individualni pristup svakom učeniku, izradu posebnih i prilagođenih postupaka, suradnju i partnerstvo s roditeljima, timsko djelovanje. Učiteljska se kompetencija stječe putem studija i izgrađuje unutar iskustvenog profesionalnog polja. Njegovo daljnje cjeloživotno obrazovanje postalo je neizbježno. U radu je navedeno koje kompetencije treba imati učitelj u suvremenoj školi. Praktični dio rada obuhvaća istraživanje o razvijenosti kompetencija učitelja iz perspektive njih samih. Rezultati istraživanja pokazuju kako su učitelji kompetentni za rad u suvremenoj školi, ali isto tako je vidljivo da teže stalnom usavršavanju te cjeloživotnom obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski