Pregled bibliografske jedinice broj: 1169518
Iskustva s terena: kako doskočiti aktualnim izazovima u provedbi istraživanja u školama?
Iskustva s terena: kako doskočiti aktualnim izazovima u provedbi istraživanja u školama? // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 60-60 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1169518 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustva s terena: kako doskočiti aktualnim izazovima u provedbi istraživanja u školama?
(Field experience: current challenges in conducting research in schools?)
Autori
Dević, Ivan ; Šimunović, Mara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka
/ Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021, 60-60
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
metodologija ; istraživanja ; odaziv sudionika ; COVID-19 ; učenici
(methodology ; research ; response rate ; COVID-19 ; students)
Sažetak
Aktualna pandemija uzorkovana COVID-19 virusom otežala je provedbu terenskih istraživanja. U ovom radu želimo na temelju empirijskih podataka izložiti moguće poteškoće i izazove s kojima se susreću istraživači prilikom planiranja i provedbe istraživanja u školama, kao i ponuditi neka moguća rješenja koja bi mogla umanjiti prijetnju valjanosti istraživanja. Naglasak rada je na analizi metodološkog pristupa i postupaka prikupljanja podataka koje mogu imati učinak na odaziv ispitanika u istraživanju. U radu su korišteni podaci 1306 učenika 5.-7. razreda osnovne škole te 1849 učenika 1.-3. razreda srednje škole koju su prikupljeni tijekom ispitivanja profesionalne zrelosti u okviru projekta Hrvatske zaklade za znanost „Free Career Choice“. Ukupno je 73, 9% roditelja dalo suglasnost za sudjelovanje djeteta u istraživanju, pri čemu je pristanak veći u srednjoj školi (75, 6%) nego u osnovnoj (71, 9%). Utvrđene su razlike u spremnosti učenika na sudjelovanje u istraživanju s obzirom na analizirane čimbenike: osnovna obilježja učenika, obilježja škola te s obzirom na neka obilježja njihovih obitelji, koje će biti detaljno prikazane u izlaganju. U odnosu na neka naša ranija istraživanja, primijećeno je da su aktualni problemi dodatno otežali spremnost škola, roditelja i učenika na sudjelovanje te tehničku provedbu istraživanja u školama. U radu će biti predstavljeni zaključci o tome kako postupiti prilikom planiranja i provedbe istraživanja te kako prevenirati nepovoljne utjecaje odbijanja sudjelovanja. Dobiveni rezultati upućuju na moguće pristupe usmjerene prema povećanju odaziva sudionika, s naglaskom na specifične uvjete provede istraživanja u uvjetima pandemije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2019-04-7537 - Model slobodnog odlučivanja o karijeri: Uloga autonomne karijerne motivacije te zaštitnih i rizičnih faktora u profesionalnom razvoju adolescenata (FreeCareerChoice) (Šverko, Iva, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb