Pregled bibliografske jedinice broj: 1169505
Praksa formativnog vrednovanja i promjene u praksi nastale tijekom refleksivnog učenja učitelja
Praksa formativnog vrednovanja i promjene u praksi nastale tijekom refleksivnog učenja učitelja, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, OSIJEK
CROSBI ID: 1169505 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Praksa formativnog vrednovanja i promjene u praksi
nastale tijekom refleksivnog učenja učitelja
(THE PRACTICE OF FORMATIVE EVALUATION AND CHANGES
IN PRACTICE THAT OCCUR DURING THE REFLECTIVE
LEARNING OF TEACHERS)
Autori
Grgošević, Matija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za biologiju
Mjesto
OSIJEK
Datum
29.10
Godina
2021
Stranica
51
Mentor
Irena Labak
Ključne riječi
formativno vrednovanje, stručno usavršavanje, refleksivno učenje, vrednovanje za učenje, vrednovanje kao učenje
(formative assessment, professional development, reflective learning, assessment for learning, assessment as learning)
Sažetak
Brojne i kontinuirane promjene u odgojno- obrazovnom procesu zahtijevaju od učitelja adaptivnu ekspertizu zbog čega inicijalno obrazovanje postaje nedostatno. Stručno usavršavanje koje je dio profesionalnog razvoja sve više zauzima bitnu ulogu pri upotpunjavanju složenog kompetencijskog profila učenika. U ovom radu su se pratile promjene dvije učiteljice koje u osnovnoj školi predaju Biologiju u formativnom vrednovanju (pristupu vrednovanja za učenje i pristupu vrednovanja kao učenju) za vrijeme stručnog usavršavanja koje je osmišljeno i provedeno kao refleksivno učenje. Ono se sastojalo od (samo)analize video zapisa nastavnih sati i povratnim informacijama proizašlih iz njih. Za potrebe izrade diplomskog rada video zapisi sata analizirani su COPUS i OZON protokolom. Analizom svih sati utvrđeno je da je refleksivno učenje poboljšalo implementaciju formativnog vrednovanja učiteljica u nastavi pogotovo u dijelu pristupa vrednovanja za učenje. Metakognitivni aspekti vrednovanja koji bi odgovarali vrednovanju kao učenje djelomično su poboljšani što upućuje na činjenicu da postoji još prostora za daljnjim razvojem te da implementacija formativnog vrednovanja u nastavni sat ovisi o iskustvu rada na pojedinim nastavnim strategijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju
Profili:
Irena Labak
(mentor)