Pregled bibliografske jedinice broj: 1169380
Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo na razdjelnici neoliberalne i emancipacijske pedagogije
Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo na razdjelnici neoliberalne i emancipacijske pedagogije // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 18 (2016), 2; 543-581 doi:10.15516/cje.v18i2.1800 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1169380 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo na razdjelnici neoliberalne i emancipacijske pedagogije
(Education for Entrepreneurship at the Crossroads of Neoliberal and Emancipatory Pedagogy)
Autori
Luketić, Daliborka
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 18
(2016), 2;
543-581
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
emancipacija ; europska obrazovna politika ; neoliberalizam ; odgoj i obrazovanje za poduzetništvo ; teorija liberalnog obrazovanja
(education for entrepreneurship ; emancipation ; European educational policy ; neoliberalism ; theory of liberal education)
Sažetak
U obrazovnim sustavima europskih zemalja odgoj i obrazovanje za poduzetništvo sveprisutan je i nezaobilazan odgojno-obrazovni koncept. Nastanak, razvoj i uspon ovog koncepta u uskoj su vezi sa suvremenim razvojnim trendovima europske obrazovne politike. Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo određeno je društvenom i odgojnom vrijednosti poduzetništva te svrstavanjem među temeljne preduvjete za ostvarivanje cjeloživotnog učenja. U pedagogijskoj znanosti uočava se nedostatna teorijska utemeljenost ovog koncepta. Jedna od posljedica ovakvog stanja je vrednovanje odgoja i obrazovanja za poduzetništvo kao pedagogijski irelevantnoga. Poduzetništvo, u odgojno-obrazovnom kontekstu često se naziva područjem paradoksa zbog obilježja koja neprestano balansiraju na kontinuumu od neoliberalnih do emancipacijskih interpretacija. Cilj rada jest konceptualno-teorijskom analizom odgoja i obrazovanja za poduzetništvo izdvojiti moguće vrijednosne i ciljne prijepore te razmotriti njegovu emancipacijsku i afirmativnu vrijednost u procesu odgoja i obrazovanja. Rezultati provedene analize doprinose razumijevanju kompleksnosti onoga što jest odgoj i obrazovanje za poduzetništvo ili što bi mogao postati ukoliko nekritički pristupamo trendovima obrazovne politike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus