Pregled bibliografske jedinice broj: 1169379
Ispitivanje odnosa samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti učenika osnovne škole
Ispitivanje odnosa samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti učenika osnovne škole // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXXII (2016), 1; 125-138 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1169379 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje odnosa samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti učenika osnovne škole
(Exploring the Relationship between Perceptions of Being Enterprising and Self-Efficiency among Elementary School Pupils)
Autori
Luketić, Daliborka
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXXII
(2016), 1;
125-138
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
poduzetnost učenika, samoefikasnost, samoprocjena, osnovna škola
(enterprising students, self-efficancy, self-assesment, primary school)
Sažetak
Poduzetnost učenika često puta percipiramo kao ponašanje čija pozadina je složen međuodnos kvaliteta i obilježja osobnosti, a koje omogućuju proaktivno djelovanje učenika u njegovoj okolini. Poduzetnost se određuje i kao kompetencija koju sačinjava skup međusobno povezanih znanja, vještina i stavova koji omogućuju osobi da svoje ideje provede u djelo. Prethodna određenja sugeriraju procjenu i vrednovanje poduzetnosti od strane drugih, a manje kao osobni doživljaj samog sebe. U ovom radu usmjereni smo prema dobivanju odgovora na pitanja povezanosti učeničke procjene vlastite poduzetnosti sa procjenom uvjerenja o vlastitim sposobnostima organiziranja i izvršavanja određenih akcija radi ostvarivanja željenih ishoda u školskom kontekstu te značenjem tog odnosa za razvoj poduzetnosti učenika. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti učenika osnovne škole te utvrditi jesu li ti odnosi određeni spolom, dobi i školskim uspjehom učenika. U istraživanju je sudjelovalo 1962 učenika šestih i osmih razreda osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Podaci o samoprocjeni poduzetnosti se temelje na rezultatima primjene Skale stavova prema poduzetnosti (Athayde, 2012), dok se za procjenu samoefikasnosti koristio Upitnik samoefikasnosti za djecu – SEQ-C (Muris, 2001). Rezultati dobiveni primjenom skala i provedenim analizama su pokazali povezanost samoprocjene poduzetnosti sa socijalno-emocionalnom i školskom samoefikasnošću. Učenici se razlikuju pri procjeni vlastite poduzetnosti s obzirom na visoku, prosječnu i nisku razinu iskazivanja samoefikasnosti. Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da su značajni prediktori poduzetnosti učenika njihova socijalno-emocionalna samoefikasnost, školska samoefikasnost, te u manjoj mjeri spol i dob. Dobiveni rezultati razmotreni su u kontekstu doprinosa razumijevanju poduzetnosti učenika kao i značenja za osmišljavanje odgojno-obrazovne prakse s ciljem jačanja poduzetnosti u školskom kontekstu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija