Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1169379

Ispitivanje odnosa samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti učenika osnovne škole


Luketić, Daliborka
Ispitivanje odnosa samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti učenika osnovne škole // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXXII (2016), 1; 125-138 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1169379 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ispitivanje odnosa samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti učenika osnovne škole
(Exploring the Relationship between Perceptions of Being Enterprising and Self-Efficiency among Elementary School Pupils)

Autori
Luketić, Daliborka

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXXII (2016), 1; 125-138

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
poduzetnost učenika, samoefikasnost, samoprocjena, osnovna škola
(enterprising students, self-efficancy, self-assesment, primary school)

Sažetak
Poduzetnost učenika često puta percipiramo kao ponašanje čija pozadina je složen međuodnos kvaliteta i obilježja osobnosti, a koje omogućuju proaktivno djelovanje učenika u njegovoj okolini. Poduzetnost se određuje i kao kompetencija koju sačinjava skup međusobno povezanih znanja, vještina i stavova koji omogućuju osobi da svoje ideje provede u djelo. Prethodna određenja sugeriraju procjenu i vrednovanje poduzetnosti od strane drugih, a manje kao osobni doživljaj samog sebe. U ovom radu usmjereni smo prema dobivanju odgovora na pitanja povezanosti učeničke procjene vlastite poduzetnosti sa procjenom uvjerenja o vlastitim sposobnostima organiziranja i izvršavanja određenih akcija radi ostvarivanja željenih ishoda u školskom kontekstu te značenjem tog odnosa za razvoj poduzetnosti učenika. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti učenika osnovne škole te utvrditi jesu li ti odnosi određeni spolom, dobi i školskim uspjehom učenika. U istraživanju je sudjelovalo 1962 učenika šestih i osmih razreda osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Podaci o samoprocjeni poduzetnosti se temelje na rezultatima primjene Skale stavova prema poduzetnosti (Athayde, 2012), dok se za procjenu samoefikasnosti koristio Upitnik samoefikasnosti za djecu – SEQ-C (Muris, 2001). Rezultati dobiveni primjenom skala i provedenim analizama su pokazali povezanost samoprocjene poduzetnosti sa socijalno-emocionalnom i školskom samoefikasnošću. Učenici se razlikuju pri procjeni vlastite poduzetnosti s obzirom na visoku, prosječnu i nisku razinu iskazivanja samoefikasnosti. Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da su značajni prediktori poduzetnosti učenika njihova socijalno-emocionalna samoefikasnost, školska samoefikasnost, te u manjoj mjeri spol i dob. Dobiveni rezultati razmotreni su u kontekstu doprinosa razumijevanju poduzetnosti učenika kao i značenja za osmišljavanje odgojno-obrazovne prakse s ciljem jačanja poduzetnosti u školskom kontekstu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Daliborka Luketić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Luketić, Daliborka
Ispitivanje odnosa samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti učenika osnovne škole // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXXII (2016), 1; 125-138 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Luketić, D. (2016) Ispitivanje odnosa samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti učenika osnovne škole. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXXII (1), 125-138.
@article{article, author = {Luketi\'{c}, Daliborka}, year = {2016}, pages = {125-138}, keywords = {poduzetnost u\v{c}enika, samoefikasnost, samoprocjena, osnovna \v{s}kola}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXXII}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Ispitivanje odnosa samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti u\v{c}enika osnovne \v{s}kole}, keyword = {poduzetnost u\v{c}enika, samoefikasnost, samoprocjena, osnovna \v{s}kola} }
@article{article, author = {Luketi\'{c}, Daliborka}, year = {2016}, pages = {125-138}, keywords = {enterprising students, self-efficancy, self-assesment, primary school}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXXII}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Exploring the Relationship between Perceptions of Being Enterprising and Self-Efficiency among Elementary School Pupils}, keyword = {enterprising students, self-efficancy, self-assesment, primary school} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font