Pregled bibliografske jedinice broj: 1169314
Emocionalna ekspresivnost glasbe – percepcija študentov
Emocionalna ekspresivnost glasbe – percepcija študentov // Pedagoška obzorja, 36 (2021), 3-4; 106-117 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1169314 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna ekspresivnost glasbe – percepcija
študentov
(Emotional Expressivness of Music - Students'
Perception)
Autori
Bačlija Sušić, Blaženka ; Olčar, Diana
Izvornik
Pedagoška obzorja (0353-1392) 36
(2021), 3-4;
106-117
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
izvođačka ekspresivnost ; emocionalna ekspresivnost ; glazbeno obrazovanje ; studenti glazbe ; zanesenost
(expressivity ; emotional expressiveness ; music education ; music students ; flow ; optimal experience ; enthusiasm)
Sažetak
Emocionalna ekspresivnost tijekom izvođenja glazbe je jedan od najvažnijih čimbenika koji utječe na kvalitetu i vrijednost glazbene izvedbe. Putem prilagođenog upitnika Lindström i sur. (2003) ispitana je koncepcija ekspresivnosti studenata glazbe, ekspresivnost u njihovoj svakodnevnoj praksi te povezanost ekspresivnog načina izvođenja sa zanesenošću (Csikszentmihalyi, 1975/2000). Rezultati istraživanja ukazuju da najveći broj studenata ekspresivnost povezuje s emocijama, cijeni ekspresivnost i pokušava svjesno izraziti emocije pri izvođenju glazbe, no iako njihovi nastavnici posvećuju dovoljno vremena vježbanju ekspresivnosti na satu, više vremena provode u vježbanju tehničkih vještina. Pokazalo se da postoji povezanost između vremena koliko je nastavnik poučavao ekspresivno izvođenje i vremena koje su studenti proveli u uvježbavanju ekspresivnosti kao i pozitivna povezanost između zanesenosti i ekspresivnog izvođenja studenata. U cilju daljnjeg razvoja i razumijevanja kako teorije tako i glazbeno-pedagoške prakse od nastavnika kao metodičara se očekuje poznavanje postojećih, a isto tako i pronalaženje novih načina prenošenja te poticanja emocionalne ekspresivnosti pri izvođenju glazbe kod studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Glazbena umjetnost
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus